2010-10-30

Stamping with Paint #1

Een beetje geëxperimenteerd met acrylverf vandaag. Voor deze kaartjes heb ik een 'negatiefstempel' en een Cuttlebug embossingfolder ingesmeerd met verf.
Ik beschik alleen over acrylverf in tubes, ik heb geen zo'n handige Paint Dabbers in mijn voorraad. Het was dus wel even knoeien om de verf goed op de stempel te krijgen. Een stempelkussen blijft handiger om mee te stempelen, dat is zeker :)

Today I did some experimenting with acrylic paint. To make these cards I put paint on a negative stamp and on a Cuttlebug embossingfolder.
I have no Paint Dabbers in my supplies, so it took me a while to get the paint on the stamp in the right way. I made a hugh mess as well, so I certainly prefer inkpads for stamping :) 




Stamp
Hero Arts: Flower Medley K5361 
Art Journey: Seals (sentiment)

Acrylic Paint: Yellowish Green, Pewter 
Embossing folder: Floral Fantasy
Brads: Tim Holtz

Techniques: Stamping with Paint & Letterpress Technique
2Peas Holiday Thinking Inking: week 4 (link here

21 comments:

  1. tip #1: zachte make up sponsjes en weinig verf :)

    Prachtige kaarten Anneke, hetzelfde en toch helemaal anders!

    ReplyDelete
  2. Prachtig, ze zijn goed gelukt! Vanochtend heb ik alle filmpjes van twopeasinabucket bekeken van de 4 weken, wat ontzettend leuk is dat hè? Je hebt geweldig leuke kaartjes gemaakt, prachtige kleurencombi ook weer! Ik heb ook nog dat soort stempels liggen die ik weinig gebruik omdat er elke keer wel weer een stukje inkt ontbreekt als ik ze stempel. Die stempels ga ik misschien morgen al ook proberen met deze techniek. Ik heb wel een aantal dabbers, maar ik krijg er nooit inkt uit, of soms wel een beetje maar dan moet ik heel erg knijpen en dan schiet de dop er wel eens af en dat is helemaal niet handig ;) maar nu zag ik in het filmpje dat ze op het sponsje eerst drukte dus dat ga ik nu ook eerst doen. Ik vind het resultaat van jouw kaarten met de verf, echt super, ookal was het dan lastig om het erop te smeren, het resultaat is echt prachtig!

    ReplyDelete
  3. helemaal mooi hoor!!!! en die kleuren prachtig, meid wat was je weer actief. fijn weekend en lieve groeten van mie, Janine

    ReplyDelete
  4. Wat een mooi resultaat met deze verf! De kleurencombinatie vind ik heel erg geslaagd!
    Embossingfolders net genoeg insmeren vond ik ook niet makkelijk. Ik heb uiteindelijk een brayer gebruikt, na een paar mislukte pogingen.
    Van mij krijg je 10 op 10!

    ReplyDelete
  5. Erg mooi.
    Ook de kleurencombi is fraai.
    Groetjes, DEKA, Marleen.

    ReplyDelete
  6. Beautiful effect and colors , love the cards :)

    ReplyDelete
  7. Wow, Anneke, deze kaarten zijn super. Mooie kleuren en een fantastische techniek! Kun je wel op je maak-lijstje laten staan, hoor, zo leuk zijn ze (-:
    Fijn weekend,
    Groetjes van Judith

    ReplyDelete
  8. het lijkt me zo lekker om te kliederen zoals jij doet,verfje hier verfje daar en dan ook nog met zo een mooi resultaat!Ik vind het geweldig hoe je het allemaal doet,super!!En hoe je het verzint....zo gaaf allemaal!!!(je hebt zeker wel veel schoon te maken altijd...)

    ReplyDelete
  9. Wat een mooie kaarten zijn dit geworden. Die grijze kleur verf vind ik een mooi effect geven met die stempel. Paintdabbers zijn handig als er iets uitkomt, maar helaas is dat bijna nooit het geval. Dus dat sponsje van Dymphie is handiger denk ik.

    ReplyDelete
  10. Moet me aansluiten bij de rest, bij mij komt er ook niks uit mijn dabbers.
    Maar wat zijn dit mooie kaarten Anneke, geweldige kleuren, leuk die details.
    Echt super!!!
    Fijn weekend verder!

    ReplyDelete
  11. Schitterende kaarten, super kleurcombinatie!!

    ReplyDelete
  12. Erg mooie kleurencombinatie met al die laagjes papier.

    ReplyDelete
  13. Heel mooie kaarten. Prachtige kleuren.

    ReplyDelete
  14. Ik vind het een heel geslaagd experiment hoor Anneke!! Zo leuk om te zien hoe je van alles uitprobeert. En helemáál leuk dat je ook meedoet aan de Let it Loose cursus:)

    ReplyDelete
  15. WEll you might have made a "mess" on your table but it sure does not show on the end creations.
    They turned out looking fabulous! I love em!!! Super color combi,,great design too.
    Have a lovely Sunday.......

    ReplyDelete
  16. Gelijk het filmpje bekeken, kwam ik er ook achter wat ik fout doe :)

    Prachtig effect (en mooie kleuren!)

    zeker iets om te onthouden en uit te proberen!

    ReplyDelete
  17. Wat een prachtig effect, mooie kaartjes!

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. wauw, dat moet ik zeker een keer uitproberen, wat een gave kaartjes zijn dit geworden Anneke, helemaal super!
    xxDebbie

    ReplyDelete
  20. Dat is niet een je kaarten af te zien dat het troep gaf. Ze zien er werkelijk geweldig uit. En die dabbers werken ook niet erg makkelijk hoor, je knijpt je scheel voordat er een beetje verf uitkomt...

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!