2010-10-22

Stamping on Candles

Vorige zaterdag kreeg ik een bestempelde kaars van Hermine (zie onderaan dit bericht). Vandaag geprobeerd of ik dat ook kon, kaarsen bestempelen.  
Bij deze kaars heb ik de stempel afgedrukt op fuchsia zijdepapier en dit met de heat tool op de kaars bevestigd.

 Last week Hermine offered me a candle with a stamped image on it.
Today I did some "stamping on candles" myself.
For this candle, I stamped on fuchsia tissue paper and I used a heat tool to attach the image to the candle.

Hier gestempeld met Versamark op groen zijdepapier en geëmbossed met Adirondack Stream embossingpoeder.

I heat embossed the background stamp with Adirondack Stream before attaching the image to the candle.

De witte kaars was mijn eerste poging. Ze staat daar strategisch, om een foutje te verbergen. De heat tool iets te lang op dezelfde plaats houden doet het oppervlak te fel smelten en geeft lelijke ribbels, weet ik nu.

The white candle was my first attempt. I put it behind the green one, to hide some mistakes. On some places the surface of the candle metled to much with ugly ridges as a reslult.  

Hier de tekening een beetje kleur gegeven met vetkrijtjes.
Here I colored the stamped image with wax pencils.

Dit is de kaars die ik van Hermine kreeg.
Op haar blog zijn nog meer van die mooie kaarsen te bewonderen en ze plaatste ook een link naar 2 You Tube filmpjes met de werkwijze hier.

This is the candle I received from Hermine.
 She shows more beautiful candles on her blog and she also linked 2 You Tube videos with a tutorial here 

Stamps
Art Journey: Precious Moments, Seals
Darkroom Door: Floral Background
Crafty Individuals: CI-193

15 comments:

  1. Wat lief van Hermine! Ontzettend mooi resultaat geeft dat, altijd leuk om zo een persoonlijk tintje aan je kaars te geven. Lijkt me een goed idee voor een kerstcadeautje. Ik ga snel eens kijken naar het filmpje :o)

    ReplyDelete
  2. Wow, mooi zijn ze! Ik kan me wel voorstellen dat je zelf aan de slag wil als je zo'n prachtkaars gekregen hebt.
    Verrassend mooi, dat blauw en groen samen.

    ReplyDelete
  3. Ze zijn mooi geworden, Anneke! Ik had het zelf ook al geprobeerd, maar vond het nog niet meevallen. Je moet de heattool inderdaad niet te lang op dezelfde plek houden;-) Bij jou is het beter gelukt!

    ReplyDelete
  4. Je hebt prachtige kaarsen gemaakt! Het zijn stuk voor stuk cadeautjes om te krijgen, maar zeker ook om naar te kijken!
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  5. mooie serie kaarsen Anneke, jij bent klaar voor de kerst :) ik ben gisteren voorzichtig begonnen met een theelichtje *lol* Misschien dat ik me ook nog aan die grote maten ga wagen...

    ReplyDelete
  6. Wat een mooie kaars heb je gekregen super ...wat gaaf ook dat dit kan zeg,je moet er maar op komen he!!
    Jou kaarsen zijn mooi geworden zeg,en foutjes verdoezelen doen weallemaal wel eens ;0
    (het fijne is dat als de fout te erg is je t altijd kan verbranden!!)
    Fijn weekend!!

    ReplyDelete
  7. Wat een prachtige serie kaarsen, stuk voor stuk juweeltjes

    ReplyDelete
  8. What beautiful candles!! The bright pink one..wow and then I am scrolling down and ahhhh
    the one with the pastel birds...just stunning! Thanks for the tip about utube too...........
    have a great weekend,,,

    ReplyDelete
  9. heel erg mooi, is je goed gelukt, ik vind die turkooise erg mooi.

    ReplyDelete
  10. Wat een leuk idee! Ze zijn allemaal mooi, maar mijn voorkeur gaat uit naar de ehhhhhhhhh, o, nee, ik kan niet kiezen ;) allemaal mooi dus!

    ReplyDelete
  11. Wat een leuk idee is dit en ik begrijp dat het gewoon met servetten en bakpapier kan dus ja, ik zou het eens uit kunnen gaan proberen :) Ik vind de bovenste het allerleukste! (komt vast door de lieve stempel)

    ReplyDelete
  12. I love these! Wonderful colors!!!!

    ReplyDelete
  13. ohhh..wat een leuk idee! En ze zijn echt heel erg mooi geworden..dit gaat zeker op mn 'To Do Hobby'-lijstje, erg leuk voor verjaardagen of kleine visitekadootjes...of voor kerst!

    Heb ik alleen een vraagje, wat is zijdepapier? Is dat van dat dunne papier met van die draadjes erin??
    xxDebbie

    ReplyDelete
  14. Gorgeous candles, would make a great Christmas gift...thanks for the links too :)

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!