2010-10-06

Flower Medley

Soms blijft iets wat ik wil proberen maandenlang op mijn 'to do' lijstje staan, soms gaat het vlug, zoals bij dit hier. Gisteren een "Holiday Thinking Inking" video over Distress Inkt bekeken op 2Peas (via een link bij StampingMathilda) en er vandaag al een lesje van uitgeprobeerd.
Afdrukken gemaakt met verschillende kleuren  Distress Inkt op een craft sheet, dit gebruikt als stempelkussen. Voor het stempelen de stempel nog een paar keer beneveld met water. 

Sometimes it takes months before I try a  technique that's on my 'to do' list, sometimes I do it immediately.
Yesterday I saw a Distress Ink video on 2Peas (there is a link on StampingMathilda's blog) and today I made some cards based on that video.
I pressed areas of Distress Ink on a craft sheet and walked a stamp through the ink, to transfer the ink to the stamp. Then I sprayed the stamp with water several times and stamped onto a piece of watercolor paper.
  
Ook de ruitjes achtergrond is op dezelfde manier gemaakt.
De wensen met Versamark gestempeld en geëmbossed met Seafoam White.
I stamped the Plaid Background in the same way.
The sentiments are heat embossed with Seafoam White.

Mijn kaartjes zijn gebaseerd op dit voorbeeld van Jennifer McGuire.
My cards are based on this example from Jennifer McGuire.

Na het stempelen bleef nog heel veel inkt op het craft sheet achter. Stukjes van dit extra gekleurde papier gebruikt om de wensen op te stempelen.

There was still a lot of ink on the craft sheet after stamping, so I colored a few pieces of white paper with the rest of the ink. I used some of that paper for the sentiments.

Deze techniek vraagt een beetje oefening, ook de papierkeuze is belangrijk. Ik bereikte de beste resultaten met glad aquarelpapier. Meer water gebruikt bij dit 10x10 kaartje, zo mengen de verschillende kleuren zich beter.

This technique needs a bit of practice. I achieved the best results with smooth watercolor paper. I sprayed more water on the stamp for this 4x4" card, to improve the blending of the colors.

Stamps
Hero Arts: Flower Medley K5361
Darkroom Door: Plaid Background, Full Bloom Vol1

                       

20 comments:

  1. Wat zijn ze mooi Anneke!! Werkelijk een prachtig setje kaarten. Mooie combinatie van bloemen en ruitjes, ziet er landelijk uit.
    Ook het laatse kaartje is heel mooi!

    ReplyDelete
  2. Hoi Anneke,

    ze zijn prachtig! Heb gelijk ook even bij het filmpje gespiekt..straks een weekje vrij, wie weet kan ik dan ook eens proberen!!

    Erg mooi!

    ReplyDelete
  3. Geweldig! Ik heb ook zo'n soort stempel en vind het lastig te gebruiken. Ik zal dit zeker ook eens uitproberen. Prachtige kaarten!!

    ReplyDelete
  4. Wat ben jij een snelle bie deze keer met als resultaat een paar geweldige kaarten!
    Pssst kom je eens kijken op mijn blog ik heb iets voor jou :o)

    ReplyDelete
  5. Wat een mooie techniek is dit! Je hebt schitterende kaartjes gemaakt in hele mooie kleuren!!

    ReplyDelete
  6. Out of this world GORGEOUS Anneke!!! You do such beautiful work and this project is just another stunning work of art!

    ReplyDelete
  7. Beautiful card and a great technique! Love the colors:)

    ReplyDelete
  8. Anneke, deze kaarten zijn weer eenmalig!!

    ReplyDelete
  9. wat ben je toch crea en handig,heel mooi weer!!
    Mooi met dat water!!!krijgt een heel mooi effect!!
    Fijne dag!

    ReplyDelete
  10. Prachtig, dat ga ik zeker ook eens proberen

    ReplyDelete
  11. Wat mooi! Ik heb altijd moeite om een 'dichte' stempel goed gestempeld te krijgen, er ontbreekt altijd wel een stukje met inkt. Ik ga deze techniek zeker gauw eens uitproberen met nieuwe stempels die ik daardoor niet eens vaak gebruikt heb:( misschien dat dit dé oplossing is! Jij hebt er echt prachtige kaarten mee gemaakt, super!!

    ReplyDelete
  12. En weer die mooie kleuren .
    Weer heel stijlvol .

    ReplyDelete
  13. Mooi serie kaartjes!
    Prachtige kleuren en een gave stempel!

    ReplyDelete
  14. weet je dat ik tgw zoveel zie overal dat mijn hoofd er van overloopt? :)), ik wilde die ook proberen maar ik heb geen schaduw stempel, zoals jullie, dus die moet er ook weer opkomen te staan, mijn lijst wordt alleen maar langer, :)) maar erge mooie kaarten weer, prachtige kleuren!!

    ReplyDelete
  15. hoy Anneke,
    Super resultaat! Heel mooie kaarten!
    Fijne dag!
    xxx
    C.

    ReplyDelete
  16. Prachtige kaarten en wat een mooi blog heb je!

    ReplyDelete
  17. Wat een MOOIE kaarten Anneke, werkelijk prachtig om te zien! Mooie kleuren, mooie gebruik van de stempels, echt helemaal goed!
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  18. Wow Anneke, wat zijn ze MOOI!!!! had ik al WAUW gezegd? ;-)
    xxDebbie

    P.S. Zo'n craftsheet, waar koop je zoiets?

    ReplyDelete
  19. leuk he, zelfde stempel en een ander resultaat. Dat is voor mij juist het leuke aan stempelen!


    groetjes

    elke

    ReplyDelete
  20. Ik vond het al van die MOOIE kaarten, en nu heb ik er ook nog eentje ontvangen van Anneke! Nogmaals hartstikke bedankt, ik ben er erg blij mee!
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!