2010-10-18

Blanket Stitch-Swap with Dymphie 1

Met Dymphie een leuke boekenruil afgesproken. We maakten voor elkaar een boekje met een op voorhand afgesproken binding, namelijk de "dekensteek binding". Het was de eerste keer dat ik een boekje ruilde met iemand die zelf boeken maakt, een aparte ervaring!
Hieronder het boekje dat ik voor Dymphie maakte.

 Dymphie and I agreed to make a book for each other with a "Blanket Stitch" binding. It was the first time I swapped a book with someone who makes books herself, a very special experience!   
I first show you the book I made for Dymphie.

Het boek meet 20 X 20 cm en heeft pagina's van stevig papier.
The seize of the book is 8 X 8", the pages are made of firm paper.

De kaftjes zijn bekleed met "zelfgemaakt" papier. 
Op soepel papier maakte ik een collage van uitgescheurde zwarte stempelafdrukken, stukjes tekst uit een oud boek, labeltjes.. Dit bewerkte ik met Gesso en stempelinkt. Na droging het geheel  bestempeld met achtergrondstempels (en Distress Inkt) en verschillende stempels met het thema reizen (en Stazon Black and Timber Brown). Tenslotte met roze splijtgaren nog een paar rijtjes steken genaaid.

I decorated the covers of the book with some "home made" paper. I first made a collage with some torn paper (stamped images in black, text from an old book), labels.. I covered the collage with Gesso and then colored it with Distress Ink. Then I stamped with background stamps (and Distress Ink) and some travel stamps (and Stazon Black and Timber Brown). At last I decorated the paper with a few stitches.

 
Kleur aangebracht met verschillende kleuren Distress Inkt.
I colored the covers with Distress Ink.

Stamps
Hero Arts:Travel Journal
Darkroom Door: French Script Background, Correspondence
Stampers Anonymous: Going Somewhere
Crafty Individuals: CI 122, CI 116
Inkadinkado: Large Alphabet (D)
Artemio (flower) 
De dekensteek, genaaid op verstevigd papier met split.
De papieren stroken aan de kaft vastgemaakt met knopen, een stukje gaas en een paar steken.

The "Blanket Stitch" sewn on slit tapes.
I attached the paper tapes on the front cover with buttons, a piece of gauze an some stitches

Ik was dus ook van de partij zaterdag, op de blogmeeting met Dymphie , Hermine, Janine en Jolette. Ik bracht een heel geslaagde en leuke dag in Nederland door met deze dames en kreeg nog een workshop origami (door Jolette gegeven) als bonus. Ik keerde naar België terug met al deze supermooie dingen. Nog eens bedankt dames! 

I was there as well, at the blog meeting on Saturday with Dymphie, Hermine Janine and Jolette. I spent a very pleasant day in the Netherlands with those ladies. I returned to Belgium with all these spendid goodies! Thanks again ladies!

 
Tijdens deze ontmoeting heb ik met Dymphie dus mijn boekje geruild. In die prachtige papieren zak zaten maar liefst TWEE boeken voor mij!
Dit is het "dekensteek boekje" dat ik van Dymphie kreeg.
Op haar blog kan je dit prachtige boekje langs alle kanten bekijken hier 
 Het andere boek toon ik later deze week.
De "boek" stempel op het label en de zak  is er één die Dymphie zelf maakte!

During this meeting Dymphie and I exchanged our books. In the brown paper bag there were TWO books for me!
Here I show you the "Blanket Stitch" book Dymphie offered me, more photos and details on her blog here  
I'll show the second book later this week. The "boek" stamp on the bag and the tag is made by Dymphie too!

Thanks Dymphie!

12 comments:

  1. Geweldig anneke, dat boek, ik had em natuurlijk al in het echt gezien, en jullie boekwerken zijn altijd prachtig, ook dat wat je aan jolette gaf, helemaal prachtig!! En ja, het was een heerlijke dag zaterdag, doen we vast nog eens :))

    ReplyDelete
  2. Wat gaaf en wat een leuk idee!!Jullie zijn alle twee super in boeken maken!!!
    Fijne dag.

    ReplyDelete
  3. Wat een kunstwerken, Anneke! Super!
    Fijne dag,
    Judith

    ReplyDelete
  4. Hoe krijgen jullie het voor mekaar, de boeken zijn meesterwerkjes!!
    Ik kan wel zien dat jullie een supergezellige dag hadden samen!!

    ReplyDelete
  5. I just love the book you made for Dymphie!!! Outstanding in every way! Wonderful paper for the cover and the design of the book stunning!
    ahhhh the bag of "goodies"...you guys must have had a great day. Dymphie´s book for you is amazing as well. Like the idea of snap closure too. Great post,,,I will go up and look at it all again:) Wishing you a fun Monday Anneke!

    ReplyDelete
  6. Wat gaaf ! Ik vind je boek helemaal geweldig!

    ReplyDelete
  7. Het is duidelijk, geen dekensteek meer, niet favoriet, maar het zijn WEL hele mooie boekjes geworden!
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  8. Hè hè, eindelijk even tijd om je te zeggen dat ik ontzettend blij ben met het boek dat je voor me maakte (dat wist je al, nu in 't openbaar *lol*), 't is echt een kunstwerkje. Die dubbeldikke platten wil ik ook nog eens gaan doen, heb wel eens zo iets gedaan maar dan 1 mm extra erop en daar dan een figuur uitgesneden, het leek dan op een blinddruk (volgende aspraak? ;D ).
    Aan ieder die hier komt kijken: In het echt is het nog veel mooier dan op de foto, zoveel fraaie details, echt een snoepie van een boekie!

    ReplyDelete
  9. Mooi, die boeken.
    En leuk, dat ruilen.
    Hier komt geen huilen van, want ze zijn allebei even mooi.
    Liefs, DEKA, Marleen.

    ReplyDelete
  10. Prachtig! En wat een heerlijke dag zullen jullie hebben gehad!

    ReplyDelete
  11. Je kaft vind ik echt geweldig Anneke! Het boekje zelf natuurlijk ook, ik denk dat ik dat niet meer hoef te zeggen :) Dymphie is een boffert en jij ook met 2 mooie gekregen boekjes...

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!