2013-03-01

Art Journey Challenge #31 'Neutral Colors'

Wat vliegt de tijd snel! Alweer een nieuwe uitdaging bij Art Journey Design Team Blog vandaag. Deze keer was Hillie aan de beurt om de uitdaging te kiezen. Ze wil graag kaarten zien in neutrale kleuren: wit, zwart, grijs, beige...
Doe met ons mee en maak een kaart/project in neutrale kleuren en met stempels van het merk Art Journey Je kan een Art Journey waardebon van 10 euro winnen! Veel geluk!
Alle info en veel inspirerende voorbeelden vind je hier.

Time flies! A new challenge at the Art Journey Design Team Blog today. This month Hillie has chosen the theme 'neutral colors': black, white, gray, cream...
 So make a card/project in a neutral color sheme and with Art Journey stamps and join us. There is a 10 euro gift certificate by Art Journey to win! Good luck!
Go to the Art Journey Design Team Blog for more details on the challenge and for inspiring work by the design team members. 

Ik maakte deze kaartjes om jullie te inspireren.
Neutrale kleuren: een echte uitdaging voor mij :)

I made these cards to inspire you.
Neutral colors: a big challenge for me :)

De gebruikte techniek komt uit de 'Craft Stamper' van oktober 2012.
Eerst een vlak gekleurd met een wit oliekrijtje. Daarna het witte vlak bedekt met gekleurde krijtjes. Na het stempelen tenslotte de randen gesprayed met Glimmer Mist en Dylusions Inkt. De oliekrijtjes werken hier als een resist.

Saw the technique I used in a 'Craft Stamper' issue (October 2012). First I colored the centre panel of the card with white oil pastel. Then colored over the white with gray/blue/yellow pastels. After stamping I finally sprayed Dylusions Ink and Glimmer Mist around the edges. The oil pastel works as a resist here.

Daarna komt het leuke deel: krassen. 

Then comes the fun part: etching highlights into the pastels. 

Met een pen kraste ik in het papier om het jurkje en de sokjes van het meisje wit te maken.

I scratched with a pen into the paper to turn the dress and socks of the little girl white.

Een stukje lint/ a piece of ribbon

Een stukje van een tandenstoker omwikkeld met glinsterende bakers twine.

I wrapped some bakers twine around a toothpick. 

Hier 'roosjes' gekrast in de 'Pages' stippen.

Here I etched 'roses' into the 'Pages' dots.


Stamps Art Journey

Glimmer Mist 'Raven'
Dylusions Spray Ink 'Melted Chocolate '

26 comments:

  1. Erg leuke kaartjes Anneke !! Wat een mega leuke techniek is dat !

    ReplyDelete
  2. Interessante techniek om eens te proberen, wat een resultaat kreeg je er mee!! Super! En weer kaartjes met veel "fiddling ideas", heel mooi!!

    ReplyDelete
  3. Mooi gemaakt, niet helemaal mijn kleuren maar de techniek is erg mooi toegepast. X

    ReplyDelete
  4. Heel wat anders om te zien bij jou Anneke, maar het resultaat is zo leuk!
    Prachtig

    groetjes, Alie :-)

    ReplyDelete
  5. Erg leuk Anneke en de techniek lijkt me ook leuk om eens te proberen!

    ReplyDelete
  6. Het is idd heel wat anders! Maar leuke techniek en mooie kaarten geworden! Moest even slikken bij het lezen van de challenge, maar komt wel goed: jij geeft het goede voorbeeld! Groetjes, Gerrina

    ReplyDelete
  7. de kaartjes zijn erg mooi geworden. Ze zijn goed gelukt.

    ReplyDelete
  8. Wat apart Anneke!
    Interessante techniek...
    Fijn weekend,

    Jolette

    ReplyDelete
  9. Wat een leuke techniek, echt wat voor mij, ik vind deze kleuren dus wel prachtig, dus ik ga het uit proberen ;)) mooi Anneke!!

    ReplyDelete
  10. Ja dit moet een hele uitdaging geweest zijn voor je. Speciale kaarten!

    ReplyDelete
  11. Geweldige uitdaging voor je he Anneke? Super leuk gedaan en gelijk een nog voor mij onbekende techniek er bij gedaan. Thanks Anneke dat je mijn uitdaging bent aangegaan!

    ReplyDelete
  12. Prachtige voorbeelden, Anneke!

    ReplyDelete
  13. Wat een leuke kaartjes, Anneke! En die kleine details maken het echt af! De techniek met de olie-pastels is erg mooi!
    Groetjes, Ellen.

    ReplyDelete
  14. Oh Anneke waat een aparte techniek! Die wil ik zeker eens gaan proberen. Je legt alles heerlijk gedetailleerd uit. Je gebruikt prachtige originele details.. mooie rozenknopjes.. mooie omwonden tandenstokers.. Super super super..

    liefs Dianne

    ReplyDelete
  15. Wat heb je weer prachtige kaarten gemaakt.
    Super mooi.
    Groetjes Sandra xx

    ReplyDelete
  16. Wauww...Anneke wat een geweldige serie kaarten en wat een leuke techniek, die kende ik nog niet en ga ik zeker eens uitproberen!!!

    ReplyDelete
  17. Dacht altijd dat felle kleurtjes jouw specialiteit waren. Niet dus, ook met deze neutrale kleuren kun jij geweldig uit de voeten. Ik vind ze prachtig.
    Fijn weekend, Ellen

    ReplyDelete
  18. Leuk hoor! Ik kan zien dat je het moeilijk vond, je hebt alle kleuren toch stiekem gebruikt, rood, geel, blauw.....

    ReplyDelete
  19. Wat een leuke techniek! Voor jou wel een uitdaging om niet te veel kleur te gebruiken... Vind jouw kleurrijke creaties altijd zo mooi! Maar.....deze serie kaartjes vind ik wel geslaagd hoor!!

    ReplyDelete
  20. mooie voorbeelden voor de uitdaging, bedankt voor het uitleggen van de techniek die je gebruikte. De kleine extraatjes op de kaarten maken het weer helemaal af.

    ReplyDelete
  21. Gewoonweg prachtig!

    Groetjes,
    Jeanine

    ReplyDelete
  22. Mooie kaartjes, wel even wennen geen kleur bij Anneke. Maar des al niet te min Toppie

    ReplyDelete
  23. De kleuren zijn neutraal, maar de details zijn TOP!

    ReplyDelete
  24. Wat een plaatjes! Die kleuren zijn wel heel anders dan ik van je gewend ben!

    ReplyDelete
  25. Misschien geen kleuren naar jouw gewoonte maar ik vind
    de kaartjes in elk geval su-per-mooi!!
    Dankjewel voor de uitleg, zal dit zeker ook eens uitproberen!

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!