2023-05-03

The Art Journal Maker Project #2

 

Last month I took part in "The Art Journal Maker Project"an online course on making art journals. Four talented artists showed four different ways to make an art journal. I made this journal after watching the lesson by Roben-Marie Smith


Vorige maand nam ik deel aan de online cursus "The Art Journal Maker Project".  Vier heel getalenteerde dames toonden elk een manier om een art journal te maken met heel simpele materialen. Dit boekje maakte ik na het bekijken van het lesje van Roben-Marie Smith.

I made an accordion folded book. The accordion is sandwiched in between the covers of a vintage book. 

Voor de basis van het boek vouwde ik lange stroken papier tot een accordeon. De accordeon zit vast aan de kaften van een oud boek. 

The vintage book I've chosen to work with has covers that were decorated with leather and marbled paper.

Het boek dat ik koos voor deze opdracht heeft een kaft gemaakt van leder en gemarmerd papier.

Five signatures were sewn into the folds of the accordion.

De vijf katernen werden in de vouwen van de accordeon genaaid.

For the signatures I used drawing paper. 

Voor de katernen gebruikte ik tekenpapier.

First I colored the large sheets of drawing paper using PaperArtsy Infusions. 
I looked for colors that match the colors of the cover.

Eerst kleurde ik de grote vellen tekenpapier met PaperArtsy Infusions. Gekozen voor kleuren die bij de kleuren van de kaft passen.

I sprinkled a few Infusions granules randomly on the surface (I used 3 colors on one large sheet of drawing paper) and sprayed water on top. The granules react with the water and the magic starts to happen :)

Een aantal korrels Infusions willekeurig op het oppervlak gestrooid (ik werkte met 3 kleuren per vel tekenpapier) en water over de korrels verneveld. De korrels reageren met het water en de rest gaat vanzelf :)

For the book closure I used a torn strip of pink fabric.
In a bonus lesson Roben-Marie demonstrated how to decorate a clamp using leftover fabric, ribbon and a few stitches.

Een strook roze stof gescheurd om het boek mee te sluiten.
Roben-Marie toont in een bonus video een manier om een klem te versieren met restjes stof, lint en een paar steken.


No comments:

Post a Comment

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!