2023-05-24

Case Bound Book #4

 

I made a few books lately. A long time ago I attended courses IRL where I learned to make case bound books. Making case bounds books takes a lot of steps, before I could start I had to dig up the notes I made then :)

Weer eens een paar boekje gebonden met harde kaft. Lang geleden volgde ik cursussen waar ik deze "case bound" boekjes leerde maken. Dit type boekjes maken is echt een ambacht, het vraagt veel stappen. Voor ik kon beginnen moest ik er toch mijn nota's van toen bijnemen :)

I decorated the covers of this book with Japanese paper I bought at the paper shop by Adeline Klam in Paris. 

Ik bekleedde de kaft  van dit boekje met Japans papier uit de winkel van Adeline Klam in Parijs.

The book measures approx 10 x 15 cm. 

Het boekje meet ongeveer 10 op 15 cm.

For the signatures I used 80 grs lilac copy paper. The endpapers were folded out of cream colored cardstock. I did the sewing of the signatures on cords.

De katernen werden gevouwen van lila kleurig schrijfpapier van 80 gr. Voor de schutbladen gebruikte ik crèmekleurig cardstock. De katernen genaaid op koordjes.

I finished the book off by adding a bookmark. I also adhered endbands to the head and the tail of the spine. 
In the next post I'll show close-up pictures of the book with the brown cover. 

Helemaal volgens de regels van de kunst kreeg het boekje ook een leeslint en kapitaalband thv de rug.
In de volgende post toon ik close-up foto's van het boekje met bruine kaft.

No comments:

Post a Comment

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!