2019-05-03

Wrapped Journal #4

Last week I'v made another 'Wrapped Journal'. I've cut the cover using the Sizzix 'Wrapped Journal' die by Eileen Hull. A quick and easy way to cut a cover without measuring. For the outside cover I used a piece of plastic tablecloth and on the inside I used fabric.

 De voorbije week opnieuw een 'Wrapped Journal' gemaakt.
Om de kaft te snijden gebruikte ik de Sizzix 'Wrapped Journal' stans van Eileen Hull. Een snelle manier om een kaft te snijden zonder meten. Voor de buitenkant gebruikte ik een stukje tafelzeil. Voor de binnenkant koos ik deze keer voor stof.

An overview of the supplies I've used.

Hier zie je wat er nodig was om het boekje te maken.

To the reverse side of the tablecloth I glued fabric.

Tegen de binnenkant van het tafelzeil lijmde ik dunne stof. 

For the closure I used the same Liberty fabric.

Voor de sluiting een reep van dezelfde Liberty stof gebruikt.

The 4 signatures were folded out of Bristol paper.

De 4 katernen vouwde ik uit Bristol papier.

 Each strip of elastic cord holds a signature in place. The signatures can be removed to work in.

 Elke katern schoof ik onder een elastiek om te bevestigen. De katernen kunnen dus uit het boekje genomen worden om op te werken.

 I folded patterned paper around each signature.

Rond elke katern vouwde ik nog een 'kaftje' van gedessineerd papier.

I'm planning to make more books like this :)

Ik ben van plan om nog een aantal van deze boekjes te maken :)

Sizzix: Wrapped Journal die by Eileen Hull

5 comments:

  1. En het werd weer een juweeltje! Echt heel mooi!

    ReplyDelete
  2. Wauw, wat een prachtig boekje, super mooi gedaan ! Nog een prettig weekend ! Enny

    ReplyDelete
  3. Een mooi, zonnig boekje ! Wat een tof idee, dat tafelzeil !!

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!