2019-05-20

Large Stencil Dots #2

A while ago I made another Wrapped Journal, the fourth already.
You can find my other Wrapped Journals HERE & HERE & HERE.

Opnieuw een 'Wrapped Journal' gemaakt, het vierde al.
Mijin andere 'Wrapped Journals' vind je HIER & HIER & HIER.

I die cut the journal cover out of 300 grs watercolor paper using the Eileen Hull Wrapped Journal die. I put the Large Stencil - Dots on top and applied modeling paste through the stencil with a palette knife. I avoided the parts were the fold marks are. After drying I colored the cover with shades of pink, fuchsia and orange paint. Next I added 2 layers of glaze. I mixed Golden Fluid Acrylics Paynes Gray with Golden Glazing Liquid and I applied a layer of that mixture on top of the paint. After waiting a few minutes I wiped away most of the glaze using baby wipes. I repeated that step with white paint.
I stamped randomly on the cover with the Inky Script Background Stamp using StazOn Ink Cherry Pink.

De kaft gesneden uit 300 grs aquarelpapier met behulp van de Eileen Hull Wrapped Journal stans. Daarna met een paletmes structuurpasta opgesmeerd doorheen de Large Stencil-Dots. Op de delen waar de vouwlijnen zitten bracht ik geen structuurpasta aan. Na het drogen de kaft geverfd met verschillende tinten roze, fuchsia en oranje verf. Vervolgens 2 glaze lagen over de kaft geborsteld. Daarvoor eerst Golden Fluid Acrylics Paynes Gray gemend met Golden Glazing Liquid. Dat over het verfwerk aangebracht met een platte borstel. Even gewacht en het meeste weer weggeveegd met babydoekjes. Deze stap nog eens over gedaan met witte verf. 
Tenslotte ook nog hier en daar gestempeld met de Inky Script achtergrondstempel en StazOn inkt Cherry Pink.

I stamped the tulip twice on watercolor paper. I colored the flowers with Distress Ink Ripe Persimmon and Picked Raspberry. After cutting out I glued the tulips to the front cover.

De tulp 2 keer gestempeld op aquarelpapier. Gekleurd met Distress Inkt Ripe Persimmon en Picked Raspberry. Uitgeknipt en op de voorkant van de kaft geplakt.

For the inserts I've cut 20 pages out of mixed media paper, size 19,5 x 11 cm. I folded each page in half and nested 5 pages into each other to make 4 signatures.

Voor de katernen 20 pagina's van 19,5 x 11cm gesneden uit mixed media papier. De pagina's in 2 gevouwen en per 5 in mekaar geschoven om zo 4 katernen te maken.

I've woven pink elastic cord through the holes. I ended up with 4 strips of elastic cord at the inside of the book, these hold the inserts in place.

Roze elastiek door de gaten geweven zodat er aan de binnenkant 4 repen elastiek komen te liggen die de katernen op hun plaats houden. 

This is how the binding looks like along the spine.

Zo ziet de binding eruit op de rug van het boekje.

The glaze layers make the dots stand out more because the blue and white paint gets into all the nooks and crannies of the modeling paste.

De glaze lagen zorgen ervoor dat de stippen extra goed uitkomen. De blauwe en witte verf nestelt zich in de randjes en kleine scheurtjes van de modeling paste.

I painted the reverse side of the cover with pink paint.

De binnenkant van de kaft verfde ik egaal roze.

Stamps Darkroom Door:

Stencil Darkroom Door:

Sizzix: Eileen Hull Wrapped Journal

4 comments:

  1. Wauw, wat een prachtig journaal, dat kaft is super met die dots en prachtige kleuren ! Heel mooi ingebonden ook ! Groetjes, Enny

    ReplyDelete
  2. Ik ben altijd blij wanneer ik zie dat je een boekje maakte. Dit is weer een prachtexemplaar !

    ReplyDelete
  3. Zo supermooi! Dank je wel om alle kanten en details te tonen.

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!