2024-02-17

Single Sheet Flag Book #1

 

Each month Ali Manning posts a brand new bookbinding project in the Handmade Book ClubThis month's book is a simplified flag book.

Elke maand post Ali Manning een nieuw boekbindproject in de Handmade Book ClubHet boek van deze maand is een vereenvoudigde versie van een vlaggenboek.

For my first flag book I've chosen to work with a set of postcards that were in my drawer for ages. In 2007 we visited a Henri Matisse exhibition during our holidays in Collioure in the south of France. 

Voor mijn eerste vlaggenboekje koos ik een set postkaarten die al heel lang in een lade liggen. In 2007 bezochten we een tentoonstelling met werken van de kunstenaar Henri Matisse tijdens een vakantie in Collioure in het zuiden van Frankrijk.

This is where I bought the postcards that are now displayed in today's book.

Daar kocht ik de postkaarten die de vlaggen werden in het boek van vandaag.

The structure is a harmonica fold, sandwiched in between two covers.

De constructie van het boek bestaat uit harmonica vouwen, gekleefd tussen twee kaften.

I decorated the front and back cover with handmade paper. The thick paper holds a lot of fibers, not the easiest paper to work with.

Ik bekleedde de kaften met handgeschept papier. Het gaat om dik papier waar vezels in verwerkt zijn, niet het makkelijkste papier om mee te werken.

In the window on the front cover I put the text that was on the envelope that came with the postcards.

In de kaft maakte ik een venster. De tekst die ik daarin kleefde komt van de enveloppe die rond de postkaarten zat.

For the endpaper I used some rough handmade paper as well. 

Voor het schutpapier ook grof handgeschept papier gebruikt.

I looked for paper that matches with the postcards.

De kleuren van het papier aangepast aan de kleuren van de postkaarten.

There is another flag book in the making, so stay tuned :)

Er is nog een vlaggenboekje in de maak, wordt vervolgd dus :)

1 comment:

  1. Wat prachtig gemaakt en een hele mooie manier om die kaarten bij elkaar te houden als herinnering aan je bezoek aan de tentoonstelling.

    groetjes van Ank

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!