2021-01-21

Unfinished Projects #4

 

This week I finished off an accordion book that I started back in 2020. The booklet measures 10 x 15 cm (4 x 6").

De afgelopen dagen werkte ik een accordeon boekje af dat ik begon in 2020. Het boekje meet 10 op 15 cm.

I've cut both covers out of grey board and decorated the covers with handmade paper.

Beide kaften uit grijs karton gesneden en aan beide kanten beplakt met handgeschept papier.

To create the spine/hinge I painted a strip of mixed media paper yellow. After drying I made harmonica folds.

Voor de rug verfde ik een strook mixed media papier geel en maakte harmonica vouwen.

In each 'valley' of the accordion I attached a section with yellow waxed cord using a 3-hole pamphlet stitch.

In het 'dal' van elke vouw een katern vastgenaaid met gele wax draad. Ik gebruikte hiervoor een simpele cahiersteek.

I wrapped a strip of green handmade paper around the spine before attaching the covers to the spine. This paper holds the hinge in place and prevents the book from opening the way a concertina/harmonica book opens normally.

Een strook groen papier rond de rug gevouwen alvorens de kaften aan de rug te bevestigen. Deze strook houdt de vouwen van de rug in bedwang en vermijdt dat het boekje  helemaal openvalt.

The 4 sections were folded out of Khadi paper. I used the rough paper on these cards before.

De 4 katernen vouwde ik van Kadhi papier. Ik gebruikte het onregelmatige papier ook al bij deze kaarten.

For the closure I've chosen to work with fuchsia elastic cord.

Voor de sluiting koos ik fuchsia elastiek.

I folded a strip of painted gauze over the spine as well.

Ook nog een stukje bijpassend gaas over de rug mee gevouwen.

I still have to decide how to fill the pages. Painting a watercolor flower on each page is one of the options :)

Nu nog bedenken waar ik het boekje voor ga gebruiken. Op elke pagina een bloem verven met aquarelverf lijkt me wel iets :)

3 comments:

  1. Het is een mooi boekje geworden, ik ben benieuwd naar de bloemen die je erin wilt schilderen.
    Groetjes

    ReplyDelete
  2. Een pareltje ! Een boekje om blij van te worden, alleen al door er naar te kijken.

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!