2011-09-05

A Month-A Book 6
Een Maand-Een Boek 6

Na 2 maanden rust hebben Dymphie en ik de draad van ons boekenproject weer opgepakt.  Om er weer in te komen startten we met iets eenvoudigs , alhoewel...De uitdaging bestond erin om een miniboekje te maken. Ik heb lang getwijfeld: maak ik een kaftje van knopen of kroonkurken? Het werd uiteindelijk een boekje met lederen kaft van 6 op 4 cm, niet zo héél erg mini dus :)

Summer break is over, so Dymphie and I made another book for our 'A Month-A Book' project. We started with something "easy": a mini book. I had in mind to use bottle caps or buttons as a cover first, that would have been a real mini! Finally I decided to make a mini leather journal. It measures 2,4 x 1,6", small but not that small after all :)

Een dergelijk boekje met lederen kaft wilde ik al heel lang eens naaien!

Making a leather journal like this was on my 'to do' list for a long time!

De sluiting is gemaakt van een reepje leder dat ik met wat steekjes aan de kaft naaide.

Used a leather strip as a closure. Attached it to the cover with some stitches.

Het boekje bestaat uit 5 katernen van crèmekleurig papier. De pagina's heb ik gescheurd in plaats van gesneden. Past beter bij het leder vind ik.
Inchie: Crafty Individuals

 I used cream paper for the sections. I torned the pages instead of cutting them. That vintage look fits well with the leather I believe.
Inchie: Crafty Individuals


De binding is een variatie op de 'Long Stitch'

De binding is a variation on the 'Long Stitch'


Het naaipatroon vond ik in één van mijn Keith Smith boeken (Books without paste or glue Vol1).

The sewing method of this binding is described in one of my Keith Smith books (Books without paste or glue Vol1).

Ook benieuwd welk miniboekje Dymphie maakte voor deze uitdaging? Ga dan vlug een kijkje nemen op haar blog klik.
Volgende maand pakken we het zonder twijfel weer iets groter aan :)
Dankjewel Dymphie voor deze zesde leuke uitdaging op rij
Altijd heel spannend om te ontdekken wat jij maakte!

If you want to see Dympies take on this challenge, go and have a look on her blog click.
Next month we'll come up with a bigger book, no doubt about that :)
Thank you so much for joining this 6th challenge Dymphie ♥
So fun to discover what you come up with, each time!

***
Een nieuwe texture van Kim Klassen gebruikt als achtergrond voor de foto collages: Autumn Burst

Used the new texture by Kim Klassen as a background for the photo collages: Autumn Burst

21 comments:

  1. zo'n langsteek staat al zo lang op 't lijstje, die van jou is super supergaaf. Die kraal, het lijkt wel een reuzenbal, zo leuk. Mooie kleurkeuze, dat lichte bruin met rood (wat voor garen heb je gebruikt? ziet er ook al zo mooi uit).

    Leuk al de details te zien en je mooi opgeruimde planken :)
    Als kers op de taart ook nog de foto's van een fraaie achtergrond voorzien, geweldig!

    Petje af!

    ReplyDelete
  2. Oh, ook al zo;n mooi klein maar super compleet mini boekje!! Ook hier zjin complimenten op zijn plaats

    ReplyDelete
  3. Ben weer erg onder de indruk. Op de eerste foto ziet het er een boek van "gewoon" formaat uit. Maar de gestempeld inchie maakt al duidelijk hoe mini dit is. Wat een gepriegel moet dat geweest zijn!!!
    Prachtig gemaakt en gefotografeerd!
    De achtergrond van Kim herkende ik, moet er nog mee aan de slag :)

    ReplyDelete
  4. What a wonderful little book!! Exquisite!!

    ReplyDelete
  5. Oooooooh, wat een PRACHTIG ieniminipietepeuterig helemaal in stijl boekje!!! Prachtig zoals de bladzijden bij het leer passen door ze te scheuren, je oog voor bijzondere details blijkt ook hier weer. Prachtig gemaakt, echt een Kunstwerk! En geweldig leuk om ze even naast de Darkroom Door doosjes te houden, brengt het in het juiste formaat over.
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  6. weer een mooi boekje, lekker stoer wel, deze versie van het miniboekje.

    ReplyDelete
  7. prachtig!
    ik vind die kleurencombinatie altijd zo mooi.
    en de gescheurde randjes passen er perfect bij.
    groetjes
    Evelyn

    ReplyDelete
  8. Mèn wat knap zeg!
    Ik vind jullie beiden echt super-boeken-maaksters, petje af hoor!

    ReplyDelete
  9. I just saw Dynphie's and now that I have seen yours I have to repeat, spectacular. Love the leather wrap and the bead that looks like a cherry closure. Wonderful work. xox Corrine

    ReplyDelete
  10. Prachtig Anneke,
    wat ben je een kunstenaar!
    Helemaal super!

    ReplyDelete
  11. Ook al zo'n juweeltje! Bij jou niet voor in je oren maar petje af Anneke, zo compleet.

    ReplyDelete
  12. Super, super, super, Anneke! Ik word er stil van...

    ReplyDelete
  13. Wat een prachtig boekje.

    ReplyDelete
  14. oh deze is ook al zo'n genot voor je ogen, wat een kunstwerkje weer, ik zou jullie 2 wel eens graag stiekum bezig zien, anneke, het boekje is helemaal Prachtig!!!!

    ReplyDelete
  15. Leuk boekje, Anneke! Zeer mooie afwerking met de rode kraal en het rode bindgaren! prachtig!!

    ReplyDelete
  16. Wat een prachtig werkje. Wat zal dat een gepriechel zijn, om op deze schaal zulke mooie boekjes te maken.

    ReplyDelete
  17. Alweer zo'n kunstig boekje! Geweldig, Anneke!

    ReplyDelete
  18. Wat een geduldwerkje. Super mooi.

    ReplyDelete
  19. WOW Anneke what so wonderful book, so lovely.

    ReplyDelete
  20. Wat mooi, Miek en ik gaan binnen kort een workshop volgen. Misschien kan ik dan ook wel zoiets moois maken.
    grt, Helmi

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!