2023-11-16

Pamphlet Palooza

 

I recently joined the Handmade Book Club by Vintage Page Designs. The Handmade Book Club is an online community of bookbinders from all over the world.

Ik werd onlangs lid van de Handmade Book Club van Vintage Page Designs. De Handmade Book Club is een online club van boekbinders van over de hele wereld. 

Each month Ali Mannings posts a brand new bookbinding project.
For this book I was inspired by the October project: Pamphlet Palooza.

Elke maand post Ali Mannings een nieuw project. 
Voor dit boek werd ik geïnspireerd door het project van oktober: Pamphlet Palooza. 

It involved a lot of weaving on the spine. 

Er moest geweven worden op de rug van het boek.

I was able to use up some of my ribbons.

Zo kon ik een deeltje van mijn collectie lintjes wegwerken.

For the covers I used gel prints from my stash.

Voor de kaften gebruikte ik gel prints van mijn voorraad.

For the signature wrappers I've chosen colors that coordinate with the colors on the covers.

Voor het papier van de omslagen rond de katernen koos ik kleuren die matchen met de kleuren van de kaften.

I folded a signature wrapper for each of the 12 signatures. 

Voor elk van de 12 katernen een omslag gevouwen.

The book measures 10 x 15 cm.

Het boekje meet 10 x 15 cm.


No comments:

Post a Comment

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!