2023-11-22

Hard Cover Book

Inside the Handmade Book Club there is an archive with lots of tutorials. This book was inspired by one of these tutorials. It's a hard cover book sewn on tapes.

De Handmade Book Club heeft een archief met heel veel lessen over boekbinden.
Dit boek is geïnspireerd op één van die lesjes. Het is een boek met harde kaft, genaaid op 'tapes'.

For the inside pages I used off white 120 grs writing paper.

Voor de bladzijden binnenin gebruikte ik crèmekleurig schrijfpapier van 120 gr.

The covers were decorated with homemade book cloth.

De kaften werden bekleed met zelfgemaakt boekbindlinnen.

To make the book cloth for the tapes I used a scrap of linen fabric.
The sewing was done with purple wax thread.

Om het boekbindlinnen voor de 'tapes' te maken gebruikte ik een restje linnen stof.
Het naaien deed ik met paarse gewaxte draad.

For the endpapers I used purple cardstock.

Voor de schutbladen gebruikte ik paars kaartkarton.

Love the print on that cotton fabric. 

Blij met de toffe print op deze stof.


1 comment:

  1. Prachtig boek en de kleuren zijn ook top! En bedankt voor de tip. Misschien ga ik daar ook wel eens een kijkje nemen !

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!