2023-06-01

Little Library Challenge #3

 

Last week Ali Manning from Vintage Page Designs organized the "5 Day Little Library Challenge". I took part and now I am the proud owner of 3 books with a leather cover :)

Ali Manning van Vintage Page Designs organiseerde vorige week de "5 Day Little Library Challenge".
Ik nam deel en aan het eind van de week had ik ineens 3 boekjes met lederen kaft erbij :)

For the closure I attached a strip of leather to the front cover with a large button. I cut 2 splits into the flap for the leather strip to slide in.

Voor de sluiting een reep leder bevestigd aan de kaft met een grote knoop. Ter hoogte van de omslag 2 splitten gemaakt om de reep leder door te schuiven. 

To punch the sewing holes I worked with a Japanese Screw Punch for the first time. I'm very happy with how the holes turned out, very crisp and even.
To cut the window at the spine I used a scalpel.

Om de naaigaten te prikken werkte ik voor de eerste keer met een 'Japanese     Screw Punch'. De gaten zijn heel netjes en gelijk, blij met de uitkomst. Het ronde kijkgaatje op de rug uitgesneden met een snijmesje.

A partial wrapping for the signatures.

De katernen kregen maar een gedeeltelijke omslag. 

A picture of my Little Library :)

Hier een foto van mijn kleine bibliotheek :) 

Thanks to the challenge I'm working on another book with a leather cover for the moment :)

Ik ben aan een nieuw boek met lederen kaft aan het werken voor het ogenblik, ik heb de smaak te pakken :)

1 comment:

  1. I absolutely adore thes little books. You’re very talented x

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!