2023-04-11

Open Circles #1

 

Today I'm sharing a notebook I made using the new Open Circles - Background Stamp by Darkroom Door.

Vandaag toon ik een notaboekje dat ik maakte met de nieuwe Open Circles - Background Stamp van Darkroom Door.

I started by cutting a strip of watercolor paper (30 x 15,5 cm). I made a fold in the middle of the strip and 2 opposite folds on both sides at 1,5 cm distance from the middle. Those 3 folds together make a letter W. 

Ik begon met het snijden van een strook aquarelpapier van 30 op 15,5 cm. Een vouw gemaakt in het midden en aan beide kanten op 1,5 cm afstand nog eens een vouw gemaakt in tegengestelde richting zodat er een letter W ontstond.

I stamped the Open Circles Background Stamp to the front and the back of the book. 

De Open Circles-Background Stamp 2 keer afgedrukt. 

I colored each circle with watercolor paint. 
I highlighted a few of the circles with a white pen. 

De cirkels één voor één ingekleurd met aquarelverf. Een aantal van de cirkels geaccentueerd door er krabbels in te maken met een witte pen. 

I folded and attached a strip of pink scrapbook paper around the W fold at the spine to reinforce the spine and to further embellish the book.

Een strook roze scrapbook papier gevouwen en bevesigd aan de rug, deels ter versteviging maar ook om het boek verder te versieren. 

I folded 2 signatures out of colored copy paper and nested those signatures into the 2 folds/valleys at the spine. I made 3 holes into both folds at the spine and into both signatures and used a '3-hole pamphlet stitch' to attach the signatures to the cover.

Twee katernen gevouwen van gekleurd papier en deze katernen in de 2 vouwen gelegd ter hoogte van de rug van het boekje. Drie gaatjes gemaakt in de 2 vouwen en ook in de katernen en alles met een simpele '3-hole pamphlet stitch' vastgenaaid aan de kaft. 

The inside covers and spine were decorated with pink scrapbook paper as well. Of course I did that before I started attaching the signatures.

De binnenkant van de kaft en de rug binnenin werden ook bekleed met roze scrapbook papier. Dit deed ik uiteraard voor het vastnaaien van de katernen.

As a closure I wrapped pink elastic cord around the book and embellished the cord with ribbon, a pompon and a metal charm.

Als sluiting een stuk roze elastiek rond het boekje geknoopt. Het elastiek versierd met stukjes lint, een pompon en een metalen bedeltje.

Stamp Darkroom Door

Archival Ink: Jet Black

1 comment:

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!