2018-07-10

Art Journal Summer School #1

This summer I'm taking part in Art Journal Summer School by Marieke Blokland.
 I started by decorating the cover of the journal I will be working in.
This isn't part of the lessons yet, just a warming up :) 

Deze zomer doe ik mee aan Art Journal Summer School van Marieke Blokland.
Nog geen opdracht afgewerkt maar ik versierde wel al de kaft van het journal waar ik in ga werken. Geen lesje dit, gewoon eigen uitvinding :)

Because I couldn't close my Dylusions journal anymore I splitted it in half (after reading stampingmathilda's blogpost). I reinforced the spine of the blank book block and glued it in place again.  
I still have to make a new cover for the part I already filled.

Mijn Dylusions journal werd te dik. Ik kon de kaft niet meer sluiten. Ik heb het boekblok in 2 verdeeld (na het lezen van stampingmathilda's blogpost). 
Voor het bovenste gevulde deel ga ik een nieuw kaftje maken. Het lege boekblok heb ik verstevigd en terug in de kaft geplakt.

I colored the cover with acrylic paint and scribbled into the wet paint with a Dina Wakley tool. I adhered torn pieces of tissue paper randomly. To create the flowers I used a mini mask by PaperArtsy.

De cover geverd met verschillende kleuren acrylverf. Met een Dina Wakley tool gekrabbeld in de nog natte verf. Daarna stukjes tissue papier opgekleefd. De bloemen maakte ik met een mask van PaperArtsy. 

I overstamped the cover with the Grid Texture Stamp by Darkroom Door and added more stamping using small stamps from the Grunge Marks. For the squares I used rub-ons by Jane Davenport.

Over het geheel gestempeld met de Grid Texture Stamp en met verschillende stempels uit de Grunge Marks set, beide van Darkroom Door. De hokjes zijn rub-ons van Jane Davenport.

I won't use the elastic band anymore. I covered it up with a piece of ribbon.

Het elastiek ga ik niet meer gebruiken. Ik plakte er een stukje lint op.

I added white marks randomly with a Sharpie.

Witte 'marks' toegevoegd met een Sharpie.

I scribbled on the flowers with a black fineliner. 

De bloemen bewerkt met een zwarte stift. 

Stamps Darkroom Door:


Jane Davenport: Rub-on transfer sheets
Dina Wakley Media: Collage Paper

5 comments:

  1. Wow, wat mooi gedaan Anneke! Weer zo'n journal dat je voor je plezier weer eens vastneemt om naar te kijken.
    Bedankt voor de link naar mijn blogbericht. Ik kan terug naar jouw bericht linken als mijn kaft versierd is. Al weet ik nu al dat het niet zo mooi zal zijn als die van jou.

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie kaft is dit geworden.
    Zoveel technieken bij elkaar.
    De kleuren zijn, zoals bij jou past, weer heel mooi en hetg lintje ipv het elastiek is mooi opgelost zo.
    Ga je weer met veel plezier in werken, let op mijn woorden

    ReplyDelete
  3. Prachtig! Veel plezier ermee!

    ReplyDelete
  4. Oh, wat een prachtig kaft, zo kleurig en zoveel mooie details, super ! Ben al benieuwd wat er allemaal in komt ! Groetjes, Enny

    ReplyDelete
  5. I love the design of the journal and the colors used for it, such a great idea! I would love to do this to my day planner, thanks for the share! Have a wonderful rest of your week.
    World of Animals

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!