2018-07-19

Art Journal Summer School #4

This is another spread I did for Art Journal Summer School.
I started by scraping paint to the pages using a plastic card.

Opnieuw een spread die ik maakte voor Art Journal Summer School.
Op de achtergrond eerst verf aangebracht met een plastic kaart.

To create a horizon I applied watercolor paint on top of the acrylic paint.

Het onderste deel kreeg nog een laag aquarelverf. 

This lesson was about 'let go of perfection'. The teacher Iris Fritschi-Cussens encouraged us to make an imperfect drawing by holding our pen really loosely at the end or by drawing with our non-dominant hand. Because faces are not my thing, I've created flowers instead. 

Eigenlijk moesten we gezichten tekenen maar dat zag ik niet zitten. Ik koos voor bloemen. De gastdocente Iris Fritschi-Cussens moedigde ons aan om een nonchalante, niet perfecte tekening te maken door je pen losjes vast te houden tijdens het tekenen of door te tekenen met je niet dominante hand. Dat laatste heb ik dus ook gedaan :)

I coloured the flowers with paint and created shadow with Distress Crayons.

De bloemen ingekleurd met verf en schaduw aangebracht met Distress Crayons.

I added intrest to the background using Distress Crayons, did some stamping as well.

Op de achtergrond ook nog gestempeld en extra kleur toegevoegd met Distress Crayons.

I finished the spread off by scribbling with black and white fineliners and a graphic pencil.

Verder nog accenten aangebracht met een zwarte en witte fineliner en een potlood.

The art journal I'm working in.

Het art journal waar ik in werk.

Stamps PaperArtsy: ETS09

2 comments:

  1. Super goed gelukt! Mooie bloemen, zelfs met links :)

    ReplyDelete
  2. Oh, dat is prachtig, mooie kleuren, zoveel details, die bloemen zijn supermooi, en dan nog wel met het "verkeerde" handje... :) Ik ben linkshandig, dus zou ik dat eens moeten proberen met "rechts"... :) Groetjes, Enny

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!