2022-10-01

The Naked Spine Journal #1

 

Recently I took part in "The Naked Spine Journal Class" by Sophie De Cort.

Onlangs schreef ik me in voor de online cursus "The Naked Spine Journal Class"  van Sophie De Cort.

I've been a fan of Sophie's beautiful journals with an open spine for a long time. Now I had the opportunity to learn from her how to make these naked spine journals. Happy me :) 

Ik ben al heel lang fan van het werk van Sophie en van haar boeken met een open rug. En nu kreeg ik de gelegenheid om van haar te leren hoe je zo'n art journals maakt. Dat kon ik niet voorbij laten gaan toch :)

This week I finished two medium size journals. 

Deze week mijn eerste 2 boekjes afgewerkt.

The covers were decorated with fabric that was painted first.

De kaften zijn bekleed met stof die we eerst verfden.

On the spine of this art journal I used the Medium Stencil - Creativity by Darkroom Door.

Voor de letters op de rug van dit art journal gebruikte ik met de Medium Stencil - Creativity van Darkroom Door.

There was a lot of machine stitching involved.

Er kwam veel stikwerk bij kijken.

Some of the inside pages match with the fabric on the covers, no coincidence :)

Sommige van de pagina's binnenin passen goed bij de kleuren van de kaften en dat is geen toeval :)

The signatures were folded out of all kinds of papers from my stash. 

De katernen vouwde ik uit allerlei papier uit mijn voorraad.

I even added a few pages out of an old exercise book that belonged to my father.

Hier zie je een pagina uit een oud schoolschrift van mijn vader.

I really enjoyed the process. There were a lot of steps involved so it took me some time but I love the outcome.

Echt heel tof om te maken deze boekjes. Er kwamen veel stappen aan te pas dus het was redelijk veel werk maar ik ben heel blij met het resultaat.

The binding I applied on this book is slightly different from the binding I used on the first one.

Voor dit boekje een iets andere binding toegepast dan bij het eerste boek.

It will be a pleasure to work in these art journals :)

Ik kan niet wachten om in deze art journals te gaan werken :)

My collection of stencils came to good use.

Mijn collectie stencils kon ik goed gebruiken voor dit project.

There are more Naked Spine Journals in the making so stay tuned...

Ik ben bezig aan nog meer "Naked Spine Journals", er komt nog een vervolg dus...

Stencils
Tim Holtz Layering Stencil: Tiles, Dashes, Stitched, Dotted
Stencil Girl Products: M080 Missigman

No comments:

Post a Comment

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!