2023-02-28

Snowdrops #2

 I used my hand carved snowdrop stamp in a totally different way on this set of cards.

Mijn zelf gekerfde sneeuwklokje eens op een ander manier ingezet bij deze reeks kaarten.

 For a more abstract look I've chosen to work with non traditional colors.
I did the stamping with Distress Oxide Ink and only used one color per card.

Ik koos voor een meer abstracte look door te werken met niet traditionele kleuren. Ik hield het bij één kleur per kaart en ik stempelde met Distress Oxide Inkt.

For the backgrounds of the cards I used paper from a Masterpiece Design paper pad.

Voor de achtergrond van de kaarten werkte ik met papier uit een Masterpiece Design papierblok.

On each card I made a few cross stitches with embroidery floss.

Op elke kaart een aantal kruisjessteken gemaakt met borduurgaren.

Before attaching the stamped panels to the cards I inserted a small paper tab.

Vooraleer de paneeltjes op de kaarten te kleven bevestigde ik een papieren tabje. 

Here I added a frame that was cut out of matching plain paper. 
In fact I only wanted to hide a not so crisp stamped frame :) 

Hier kleefde ik een extra kader op dat ik sneed uit bijpassend effen papier. 
In feite wilde ik alleen een niet zo mooi gestempelde rand wegmoffelen :)

Stamps
Snowdrop: hand carved

Distress Oxide Ink: Saltwater Taffy, Crushed Olive, Worn Lipstick, Cracked Pistachio
Paper: Masterpiece Design
Archival Ink: Jet Black

1 comment:

  1. Ze zijn leuk en die kleuraccentjes van de tabjes en de kruiststeekjes geven het wat extra's net als de zwarte tekst!

    groetjes van Ank

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!