2022-11-25

Texture Stamp - Snow Flakes #1

 

On this card I used the new 'Texture Stamp - Snow Flakes' by Darkroom Door.
I started by randomly making prints with the stamp using white paint. For this stamping I used my stamping platform. I filled up the gaps in between with some second generation stamping. I took the stamp in my hand, bended it a little bit and made prints with a small part of the stamp. Texture Stamps have the perfect size to work this way.

Voor dit kaartje werkte ik met de nieuwe 'Texture Stamp - Snow Flakes' van Darkroom Door. Ik begon met het maken van een aantal prints met witte verf. Hiervoor gebruikte ik mijn stamping platform. Ik vulde de lege plekken op met een aantal ghost prints. Hiervoor nam ik de stempel in mijn hand en boog die een beetje om zodat ik telkens een klein stukje van de stempel kon afdrukken. De Texture Stamps zijn ideaal qua grootte om op die manier mee te werken. 

I made 3 prints with the 'Texture Stamp - Abstract Triangles' on white paper using Versamark ink and heat embossed the prints with white embossing powder. I cut 3 triangles out of those prints to make the trees with. 
I finished the card off by adding buttons, a wish and a felt tab.

Ik maakte 3 afdrukken met de 'Texture Stamp - Abstract Triangles' op wit papier met Versamark inkt. De prints bewerkt met wit embossing poeder en uit elke print een driehoek gesneden om de bomen mee te maken. 
De kaart afgewerkt met knoopjes, een wens en een vilten tabje.

Stamps Darkroom Door

Versamark Ink
Archival Ink: Jet Black
Talens Amsterdam Acrylics: Titanium White
WOW Embossing Powder: Opaque Bright White
Tim Holtz Idea-ology: Stitched Scraps

No comments:

Post a Comment

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!