2019-09-06

Wrapped Journal #6


I again made a Wrapped Journal. I've die cut the cover out of 300grs watercolor paper using the Sizzix 'Wrapped Journal' die by Eileen Hull. A quick and easy way to cut a cover without measuring. 

Opnieuw een Wrapped Journal gemaakt. De kaft gesneden uit 300grs aquarelpapier met behulp van de Sizzix 'Wrapped Journal' stans van Eileen Hull. Een snelle manier om een kaft te snijden zonder meten. 

I decorated the cover with a gel print. I applied paint on my large gel printing plate and made marks into the paint before printing. I made the marks with a lace stamp and a few background stamps.

Op de kaft kwam een gel print. Eerst verf uitgerold op mijn grote gel printing plate. Daar de kantstempel en ook nog een aantal achtergrondstempels in afgedrukt en een print gemaakt.

I did a ghost print on the reverse side of the cover. 

Een ghost print gemaakt op de binnenkant van de kaft.

I decorated the front cover with pompon ribbon. I machine stitched the ribbon to the cover. I added 2 tissue paper flowers as well. 

Aan de voorkant van het boekje stikte ik pompon lint. Verder ook nog 2 bloemen van tissue papier opgeplakt.

To create the flowers I colored white tissue paper with Dylusions Ink Spray. 

Voor de bloemen wit tissue papier gekleurd met Dylusions Ink Spray. 

Love how the gel print turned out.

Gel printen is altijd verrassend, wel blij met het resultaat.

I've woven orange and fuchsia elastic cord through the holes to attach the signatures.

Ik schoof dunne oranje en fuchsia elastiek door de gaten om de katernen aan te bevestigen.

For the inserts I've cut 20 pages out of mixed media paper, size 19,5 x 11 cm. I folded each page in half and nested 5 pages into each other to make 4 signatures.

Voor de katernen 20 pagina's gesneden uit mixed media papier. De pagina's in 2 gevouwen en per 5 in mekaar geschoven om zo 4 katernen te maken.

I repeated the lace theme on the inside by folding a paper doily around each signature.

Het kant thema van op de kaft nog eens herhaald binnenin het boekje. Ik vouwde een taartkantje rond elke katern.

Stamps
Hero Arts: S5317 Stardust Lace
Darkroom Door: Polka Dots, Triangles, Grid & Abstract Triangles Background Stamps
Stampers Anonymous by Tim Holtz: Halftone & Rings
PaperArtsy: EEG14 (BLOOM)

6 comments:

  1. En ze blijven maar komen, die prachtige boekjes van jou! Kan me voorstellen dat je blij bent met het resultaat van het gelprinten. Leuke tissuebloemen!

    ReplyDelete
  2. Wauw Anneke, ik zag m al! Wat is dit boekje onwijs gaaf! Ik leer zoveel van de challenge van Birgit, met een gedegen ondergrond van jou! Jij hebt me echt over de streep getrokken, en ik geniet er zó van! X

    ReplyDelete
  3. Prachtig weer! Heel mooi hoe je dat hebt gedaan met al die kleuren! Groetjes Linda

    ReplyDelete
  4. Echt prachtig alweer. Je blijft maar mooie boekjes maken... Maar ik geniet wel telkens weer van ernaar te kijken!
    Groetjes, Nele

    ReplyDelete
  5. Wat heb jij het toch goed in je vingers om van ieder werkstuk een vrolijke boel te maken, Anneke.
    Jouw stijl met al die kleuren, haal je overal tussenuit.
    Supergaaf, hoor.
    Ik moet nog even goed kijken, hoe je alle boekjes bij elkaar hebt vastgemaakt!
    Dat wil ik ook graag leren, dus ga ik afkijken bij jou en anders zoeken op Google 😂😂
    Groetjes Gery ❤️

    ReplyDelete
  6. I love this...The colors are adorable.

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!