2018-03-10

31daysofgelprinting #4

I have a few more prints to show I made for the art printing challenge by Birgit Koopsen. The theme of day 6 was 'flowers'. I made this flower print on a sheet of paper on which I cleaned my brayer during a previous gel printing session.

Voor het thema 'bloemen' van de art printing challenge van Birgit Koopsen maakte ik opnieuw een aantal gelli prints. Deze bloemen printte ik op een stuk papier waar ik mijn brayer op schoonmaakte.

Here I printed the flowers on top of a gel print I made before. As you can see I used the same flower stamp on the background.

Hier de bloemen geprint bovenop een eerder gemaakte print. Zoals je kan zien gebruikte ik dezelfde bloemenstempel op de achtergrond.

I love working with foam stamps on the gel printing plate.
I'm fond of the distressed look of the printed flowers. 

Foamstempels werken goed op een gel printing plate.
Je krijgt een meer verweerde look dan bij gewoon stempelen.

What I love about gel printing is the ghost print. This second print is often much more beautiful than the first print. 

Het leuke aan printen met de gel printing plate is dat je bijna altijd nog een tweede print kan maken. En die is vaak mooier dan de eerste print.

And for this final print I worked with a flower stencil by PaperArtsy.

En voor deze laatste print werkte ik met een bloemenstencil van PaperArtsy.

Foam Stamps Prima: Donna Downey (flowers)

PaperArtsy Stencil: Tracy Scott PS088

7 comments:

  1. Wat zijn ze weer mooi, jouw reeks met gelli-prints! Prachtige kleuren!

    ReplyDelete
  2. Ik vind het gewoon kunst, jouw gelli-prints!

    ReplyDelete
  3. Dat is ook mijn ervaring, dat de 2de print meestal de mooiste is.

    ReplyDelete
  4. Oh, wat prachtige afdrukken, die bloem is heel mooi ! Groetjes, Enny

    ReplyDelete
  5. These examples are perfect ideas for us to try. Thanks!

    ReplyDelete
  6. Love💕 thank you for sharing Anneke

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!