2024-04-18

Notebook in a Tin #1

Each month Ali Manning posts a brand new bookbinding project in the Handmade Book ClubThis month's book is an open flat notebook in a tin.

Elke maand post Ali Manning een nieuw boekbindproject in de Handmade Book Club. Deze maand leert ze ons hoe je een vlak openvallend notaboekje maakt dat in een blikje past. 
 
Here's my taken on the challenge. I decorated the inside of a biscuit tin with handmade paper and added a ribbon to the bottom to easily lift the booklet out of the tin.

Vandaag toon ik wat ik maakte voor de uitdaging. Ik begon met het koekblikje aan de binnenkant te bekleden met handgeschept papier. Ik bevestigde aan de bodem ook een lint om het boekje gemakkelijk uit het blik te kunnen halen.

I bought the tin as well as the postcard I used on the cover a long time ago during a ski trip in France. It finally came to good use :)

Ik kocht het blik en de postkaart die ik gebruikte voor de kaft lang geleden tijdens een skireis in Frankrijk. Het kwam eindelijk van pas :)

Each signature has a signature wrapper. I folded the signature wrappers from cardstock in matching colors.

Elke katern kreeg een wikkel. Ik gebruikte hiervoor kaartkarton in bijpassende kleuren.

Love how the spine turned out.

De verschillende kleurtjes zorgen voor een leuk effect op de rug van het boekje.

 I wrapped a piece of red elastic cord around the notebook and embellished the cord with a charm from my stash.

Een stuk rood elastisch koord rond het boekje gewikkeld  en het koord versierd met een bedeltje uit mijn voorraad.

I have a big collection of tins so stay tuned for more books in a tin :)

Ik heb een tijdje blikjes verzameld dus ik heb een grote collectie. Er komen nog meer boekjes in een blik aan :)


1 comment:

  1. Wat leuk om weer eens een blikje uit je verzameling te zien, destijds door je 'cards and tins' aan je blog geraakt. Wat een leuk idee ook om er een boekje in te doen, prachtige kleurrijke afbeelding ook.

    groetjes van Ank

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!