2012-01-18

Stamp Carving 101 #1

In de eerste les Stamp Carving 101 leerden we een hartjesstempel maken. Ik maakte er een passende tag bij. Vond dat de eerste afdruk van mijn eerste zelf gegutste stempel wel een lijstje verdiende :)

During the first Stamp Carving 101 lesson, Julie taught us how to carve a heart. I made a matching tag with the first print of my first hand-carved stamp. Tought it deserved a frame :)  

Tape achter het Melissa Frances frame geplakt. Het hartje is gekleurd met Distress Inkt 'Festive Berries'.

I put masking tape behind the Melissa Frances frame. Colored the heart with Distress Ink 'Festive Berries'.

Ik maakte de achtergrond met acrylverf en gesso en bestempelde die met de 'Star Background Stamp' van Darkroom Door. Ik gebruikte een restje van deze kaarten.

Made the background of the tag with acrylic paint and gesso. Stamped with the 'Star Bachground Stamp' by Darkroom Door. It's a leftover from these cards.

Masking tape en gekregen tape (bedankt Janine!) gebruikt.

Used masking tape and some red tape (a gift from Janine, thanks Janine!)

Proefadrukken. Van rechts naar links de vorderingen.

Test prints. From the right- to the left-hand side you see the progress. 


De laatste ongewenste streepjes wegwerken...

Eliminating the last unwanted lines...



Erg leuk om te doen!

I really enjoyed doing this!

27 comments:

  1. Mooi hoor! Bij Godelieve ook al zo goed gelukt. Ik ga mijn guts en materiaal er maar weer eens bijhalen.......

    Groetjes Kiek

    ReplyDelete
  2. love your first carved stamp...looks fab framed on the tag - must give this a try one day.

    ReplyDelete
  3. de stempel is goed gelukt! de tag trouwens ook, mooi kleurig geheel

    ReplyDelete
  4. Dat geloof ik graag dat dit leuk is om te doen. Je rag en je hartjes zijn dan ook erg leuk geworde, en kijk daarvoor moet je eerst iets weggeven om dan te zien wat je ermee kunt doen ;)

    ReplyDelete
  5. Dat is zeker leuk om te doen.....
    Groetjes José

    ReplyDelete
  6. Je stempel is goed gelukt!! Mooi hoor!
    Je tag is prachtig geworden!!!

    Groetjes Judith

    ReplyDelete
  7. Prachtig Anneke!
    Wat je al niet met een simpel hartje kunt maken knap gemaakt hoor die stempel!
    Groetjes Maia

    ReplyDelete
  8. Super zo'n zelfgemaakte stempel! Weer iets voor mijn to-do-lijstje.
    groetjes, Martine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat verdient zeker een lijstje...ontzettend leuk dat je nu je eerste eigen stempel hebt gemaakt en gebruikt!!

      Delete
  9. Schitterend resultaat en wat heb je het mooi tot zijn recht laten komen in de prachtige tag!!

    ReplyDelete
  10. je eigengemaakte hart verdient zeker zo'n mooie lijst, je maakte ook nog een prachtig label, zo komt het nog beter uit! De witte papier met al de rode hartjes is ook superleuk, dat ga je toch zeker nog wel ergens op gebruiken? Benheel benieuwd naar je volgende werkstuk. Mijn handen jeuken om ook wat te gaan gutsen, maar eerst andere zaken afhandelen :)

    ReplyDelete
  11. Nog geen gaten in je vingers ☺☺?? Lijkt me ook erg leuk, sterker nog, ik heb laatst in een gummetje zitten gutsen.

    Hart is mooi geslaagd, kaart helemaal in sfeer!

    ReplyDelete
  12. Dit hart is goed gelukt. Knap! Een eigen gemaakt hart geeft nog meer warmte
    Groetjes, Marleen.

    ReplyDelete
  13. Nou en of. dit is zeker leuk om te doen, echt kei-leuke kaarten Anneke!

    ReplyDelete
  14. Hele aparte kleurencombinatie en je hart is prachtig

    ReplyDelete
  15. Jouw eerste zelfgemaakte stempel krijgt de eer die hij verdient!
    Een prachtig label is het geworden! Mooie tape erbij.
    Leuk dat je de vorderingen tijdens het gutsen toont!
    Op naar de volgende uitdaging!

    ReplyDelete
  16. Wat is de stempel goed gelukt. Heel mooi.

    ReplyDelete
  17. Leuk, Anneke! Mooi gedaan en leuk hoe je die stappen laat zien! Het is een mooi hartje geworden en leuk dat je hem zo in een lijstje hebt geplaatst!!
    Groetjes, Wendy

    ReplyDelete
  18. Superrr mooi, hij mag met trots in het lijstje. Een echte "Anneke"!

    ReplyDelete
  19. Brilliant! Loving your creativity and bright colours :o) x

    ReplyDelete
  20. Knap zeg, zelf zo'n stempel maken !! en je tag is super geworden en die kleurtjes, ik vind hem geweldig!!

    ReplyDelete
  21. Wat leuk dat gegutste hartje! Je hebt het een mooi plekje gegeven in het lijstje.

    ReplyDelete
  22. Dit springt er weer uit PRACHTIG wat een kleuren!

    ReplyDelete
  23. Oh, wauw... respect! Dat zou ik ook eens moeten proberen, zelf een stempel maken op deze manier. Het geeft zo'n mooi ambachtelijk effect. Ik heb tot nog toe alleen stempels gemaakt met mijn Stamp Maker van Image Pack. Een chemisch foto-gevoelig proces. Maar dit heeft toch een heel ander charme.
    Bedankt voor de inspiratie!
    groetjs,
    KJ

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!