2010-07-19

Lavender and Lime

This cardboard box for magazines is my entry for the challenge at Inkurable Stampers. The theme of this month is "Lavender and Lime". I translated these colors into vivid purple and green :)
To make this box, I started with a piece of flat board. I decorated the box with purple paper on the outside and green paper on the inside. On the front cover I sewed a frame in which I put a stamped image.
With the green left-overs I made these cards.

Deze doos voor tijdschriften (A4 formaat) is mijn bijdrage voor de uitdaging bij Inkurable Stampers. Het thema voor deze maand is "Lavender and Lime". Ik heb deze kleuren vertaald in knalpaars en knalgroen :)
Voor het maken van deze doos ben ik gestart met een stuk vlak karton.
De doos is aan de buitenzijde bekleed met paars papier en aan de binnenzijde met groen papier. Op de voorkant naaide ik een lijstje, waar je een afbeelding in kan schuiven, hier een gestempeld plaatje.
Met de groene restjes maakte ik deze kaartjes.

Background of the clock and girl: Distress Ink/craftsheet/water.
Tim Holtz mask (Timeworks) coloured with Distress Ink and a blending tool.

Stamps: Art Journey (girl), La Blanche (swirl), Hero Arts (Manuscript Background)
Distress Inkpads: Peeled Paint, Shabby Shutters, Pumice Stone, Dusty Concord.

18 comments:

  1. Echt práchtig Anneke! Wow! Ik hou wel van deze kleuren en wat heb je het mooi gemaakt zo met de stempels, prachtig!

    ReplyDelete
  2. nu weet ik waarom het hier zo rustig was, je was aan het dozen maken :)
    Heel geslaagd exemplaar Anneke, jouw tijdschriften boffen maar.

    ReplyDelete
  3. Wat een "perfect tot in elk detail" project! Prachtig! De gestempelde afbeelding maakt het helemaal af. Zo veelzijdig wat jij telkens maakt. Als je dan de restjes ook nog zo mooi weet te gebruiken. Petje af!

    ReplyDelete
  4. Wauw!! Het ziet er fantastisch uit (en nog wel in mijn favoriete kleuren ;) )met heel veel zorg (vuldigheid) gemaakt, Prachtig!

    ReplyDelete
  5. Anneke,wat is dit MOOI!!!Ik ben altijd helemaal onder de inruk als je met dit soort werk aan kom zetten,geweldig!!Weet niet waar ik kijken moet,alles is zo netjes en zo mooi!
    Super gemaakt
    Fijne dag..

    ReplyDelete
  6. nou meid, deze vind ik erg mooi hoor, je weet ik houd van dozen, :)) en nu nog eentje met stof bekleden :))

    ReplyDelete
  7. Jee wat ben jij veelzijdig!
    Alweer iets origineels.
    Tot in detail een perfecte doos.
    Geweldig.

    ReplyDelete
  8. Wat een prachtige opbergdoos heb je gemaakt Anneke! Mooie kleuren en tot in de detail mooi afgewerkt. Ik vind het knap hoor!

    ReplyDelete
  9. What an absolutely gorgeous piece! The colors look wonderful together...I always like purple and green together now matter what shades but these look great!

    ReplyDelete
  10. Wat een prachtige opbergdoos voor tijdschriften. Geweldige kleuren en de sluiting vind ik mooi. Goed gedaan Anneke!
    Groetjes

    ReplyDelete
  11. Schitterend!! wat een geweldige combinatie

    ReplyDelete
  12. I love it!! And I'm eager to make one for me! Such a brillat idea!

    ReplyDelete
  13. Wat een juweeltje Anneke. Klasse!

    ReplyDelete
  14. WoW ik sluit mij wederom aan bij bovenstaande schrijfsels!
    Dit is heel mooi !!
    Wat een mooie afwerking,jij bent volgens mij heel netjes en precies.

    ReplyDelete
  15. Tja en wat zal ik nou nog eens zeggen, ik sluit me aan bij alle reacties...ik ben ook weer zeer onder de indruk en vind de kleuren en de afwerking en nou ja gewoon weer alles helemaal mooi. Echt!

    ReplyDelete
  16. meid je dozen zijn geweldig, met of zonder stof bekleed, who cares, dit ziet er prachtig uit. zo nu ff je linke testen :)) let op
    stijfselpotje

    ReplyDelete
  17. GAAAAAF!!!!! Wat een leuk idee en bovendien zo mooi uitgevoerd, helemaal top Anneke! Ook leuk om het in kleiner formaat voor bijvoorbeeld een voorraadje kaarten te maken.
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  18. Thanks for stopping by my blog Anneke! I love your magazine keeper - gorgeous :)

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!