2024-04-29

Triple Chain Stitch

 

Ali Manning from the 'Handmade Book Club' has a lot of free tutorials on YouTube as well. I made this book after watching this video. Instead of a leather cover I used a felt cover.

Ali Manning van de 'Handmade Book Club' heeft ook een groot aantal gratis instructiefilmpjes op YouTube staan. Ik maakte dit boekje na het bekijken van deze video. In plaats van leder gebruikte ik vilt voor de kaft.

During 2024 I'm aiming to use up things from my stash as often as possible. I bought the pink piece of felt at a craft fair once. I loved the color and the sturdiness of the felt. Not sure what to do with it at that time but now I could finally use it. 

Dit jaar wil ik proberen zoveel mogelijk spullen uit mijn voorraad op te gebruiken voor mijn projecten. Ik kocht dit lapje roze vilt ooit eens op een hobbybeurs. Ik vond de kleur mooi en het vilt voelde ook mooi stevig aan. Op dat moment had ik nog geen project voor ogen dus het lapje belandde bij mijn voorraad. Nu kon ik het eindelijk gaan gebruiken. 

The 'Triple Chain Stitch' requires 3 signatures. I wanted the signatures to have some volume so I used a thicker Khadi paper.

Voor de 'Triple Chain Stitch' binding zijn 3 katernen nodig. Ik wilde dat de katernen wat volume hadden dus ik maakte ze van dik en stevig Khadi papier.

The 'Triple Chain Stitch' is a binding from a book by Keith Smith.

De 'Triple Chain Stitch' is een binding uit een boek van Keith Smith.

In my opinion the plain cover looked a bit boring so I looked in my stash and stumbled upon this very old iron-on application.

Ik vond de effen kaft nogal saai dus ik zocht in mijn voorraad en botste op een oude opstrijkbare applicatie.

Love the torn/frayed edges of the Khadi paper.

Ik vind de gescheurde/gerafelde randen van het Khadi papier heel mooi.


1 comment:

  1. Wat is dit ook weer een prachtig boekje geworden. Dat vilt is superdik en inderdaad prachtig van kleur en wat heb je de binding mooi en regelmatig gemaakt. Ik vind het knap hoor!

    groetjes van Ank

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!