2012-12-17

Art Journey X-Mas Topper

Er is een nieuwe stempelset uit bij Art Journey: X-Mas Topper. De grootste stempel is een 'topper' om over een kerstbal te gebruiken. De mogelijkheden hiermee zijn eindeloos. Ik heb de topper op de zijkant geplakt maar je kan die natuurlijk ook echt als een topper gebruiken en het hangertje van de kerstbal door de middenste cirkel laten gaan....

Art Journey released a new stamp set recently: X-Mas Topper. The main stamp is designed to cover a Christmas bauble/ornament.  The topper can be used in many ways: at the top of the ornament, on the side, 2 toppers together....

Voor deze kerstbal liet ik mij inspireren door het werk van Stephanie Ackerman. Er zijn heel mooie kerstballen te zien op haar Homegrown Hospitality Blog.
Heel veel laagjes dus veel geklieder......leuk!

 For this ornament I was inspired by the work of Stephanie Ackerman. She shows beautiful ornaments on the Homegrown Hospitality Blog.
I put many layers on the bauble - quite a messy job - but I had a lot of fun while making!

 Eerst een plastic kerstbal beplakt met papier uit een oud woordenboek. De topper afgedrukt op tissue papier dat ik eerst rood verfde met ecoline. De 'bloem' uitgeknipt en met gel medium opgeplakt.

I started with covering a plastic ornament with paper from an old dictionary. I stamped the topper on tissue paper. Colored the tissue paper with ecoline first. After cutting, I adhered the flower to the bauble with gel medium.

Er had nog zo'n topper op gepast maar ik koos ervoor om de rest van de kerstbal te verven met acrylverf, gesso...Daarna nog wat dots aangebracht en gestempeld, onder ander met het leuke sterretje dat ook in de set zit. 

I painted 'the back' of the ornament with acrylic paint, gesso....Added some dots and did some stamping on top. There is a cute little star in the stamp set too!

Art Journey X-Mas Topper

21 comments:

  1. Prachtig en weer blauw met rood! Net als mijn huis..........(rode muur, blauw kleed en vazen, potten en kaarsen)

    groetjes Kiek

    ReplyDelete
  2. Waaw zo'n mooie kerstbal die je gemaakt hebt, ik wil je boom wel eens zien :)

    ReplyDelete
  3. wat een prachtige bal!

    ReplyDelete
  4. Een topper? Nooit van gehoord, dat moet ik eens opzoeken ;)) maar wat een kunstwerk, prachtig!!!!!

    ReplyDelete
  5. Ziet er heel gaaf uit! Daar kun je inderdaad eindeloos mee variëren, ben benieuwd wat voor leuke ideeën je nog meer hebt.
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  6. Wauuuwww...mooi en wat een gave stempel!!

    ReplyDelete
  7. Wat leuk, dat is weer eens iets anders. X

    ReplyDelete
  8. Dat is heel mooi gedaan. Een gave stempel en mooie kleurtjes. Leuk dat het zo op een kerstbal mooi uitkomt.

    ReplyDelete
  9. Leuk! En ziet er ook uit dat het leuk was om te maken! Groetjes, Gerrina

    ReplyDelete
  10. Dat ziet er mooi uit!! Een echte blikvanger in je kerstboom denk ik! Hier viel die stempel vandaag ook in de bus, en nu ik jouw kerstbal zie zou ik er meteen mee aan de slag willen gaan. Afdrukken op tissue papier lijkt me een heel goed idee.

    ReplyDelete
  11. wat is hij mooi!!!!
    en wat is die kleuren combi toch mooi!
    dat rood met aqua blauw! Super!
    kerstgroetjes,
    Jacqueline

    ReplyDelete
  12. Ziet er schitterend uit,
    mooi, deze kleuren samen.

    ReplyDelete
  13. Een 'top' gebruik van je nieuwe stempelset!
    Voor jou heerlijk om te doen; voor mij waarschijnlijk een geklieder met het dunne tissue papier.
    Schitterende foto's sieren dit blogbericht.

    ReplyDelete
  14. Supermooi! Deze kerstbal is een echte "topper"! Prachtige kleuren, ook de materialen vind ik perfect gekozen!

    ReplyDelete
  15. Ha, ik zag al een hele verzameling kerstballen met toppers bij AJ in Sleen, maar die van jou is superbijzonder, de hele kerstbal beplakt!!

    Mooi, lekker fel!

    ReplyDelete
  16. Wat is dit geweldig leuk!!!
    Echt helemaal super!

    ReplyDelete
  17. Wat ziet de topper er op deze manier ook geweldig uit! Anneke jij weet de standaard norm altijdom te buigen naar iets heel unieks.. iets heel vroljks en de dingen die je maakt toveren altijd een lach op mijn gezicht !

    liefs Dianne

    ReplyDelete
  18. WOW WOW WOW so beautiful ...

    Hugs
    Anke

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!