2024-10-15

Weaving

 

New at the Handmade Book Club is the Uplevel Challenge. It's an extra monthly challenge that invites members to test their bookbinding skills by re-working a project from the Handmade Book Club archives. Last month's assignment: Pick a binding from the archives and create a book that has some kind of weaving on it.

Nieuw bij de 'Handmade Book Club' is de 'Uplevel Challenge'.
Dit is een maandelijkse extra uitdaging waarbij de leden uitgenodigd worden om hun vaardigheden te testen door een boek uit het archief te herwerken. Opdracht van deze maand: kies een binding uit het archief en maak een boek waar iets van weefwerk op te zien is.

I used a small loom and fluffy yarn, mostly leftovers from previous punch needle projects. 

Ik ging aan de slag met een heel eenvoudig weefraam en overschotjes pluizige wol van mijn vroegere 'punch needle' projecten.

I managed to weave an entire cover. The chunky wool together with the dense weaving provided a sturdy cover.

Ik wilde graag een kaft weven. De dikke wol samen met het dichte weefwerk zorgden voor een mooi stevig kaftje.

The book has 2 signatures, made of cream colored handmade paper.

Het boekje kreeg 2 katernen van crèmekleurig handgeschept papier.

For the binding I picked a 'ZigZag' binding from the archives.
I made a book with this binding before. On that book with a leather cover the zigzag stitches on the spine are far more even than they are on this book. Unfortunately you can't punch holes in a woven cover, before sewing. So I had to figure out how to overcome that problem. But of course that's the purpose of this Uplevel Challenge :)

Voor dit boekje koos ik een ZigZag binding uit het archief.
Ik maakte al eerder een boekje met deze binding. Bij dat lederen boekje zijn de steken veel gelijkmatiger dan bij dit boekje. In een kaftje van weefwerk kan je namelijk geen gaten ponsen alvorens te naaien. Ik moest dus eerst even uitvissen hoe ik dat zou oplossen. Maar laat dat nu net de bedoeling zijn van deze 'Uplevel Challenge' :)

I only have a small loom but to my surprise I was able to make a book that measures 10 x 17 cm.

Ondanks het kleine weefraam kon ik toch een boekje van 10 op 17 cm maken.

I made knots in the warp yarn and added wooden beads.

De kettingdraden bijeen geknoopt en versierd met houten kralen. 










No comments:

Post a Comment

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!