2022-08-15

Flower Doodles

 

I'm currently taking part in the "Flowers Magic Challenge" by Francisca Nunes.
We started by making a junk journal and now we are filling it with all kinds of flower projects. 

"Flowers Magic is a free challenge for mixed media artists and art journal lovers, who love and are inspired by the magic world of flowers."

Ik doe mee met de "Flowers Magic Challenge" van Francisca Nunes. We zijn begonnen met het maken van een  junk journal en nu vullen we dat boekje met allerlei projecten met bloemen. 

Suzanne from @mitkrearum showed us how to doodle simple flowers inspired by nature. I picked a few Japanese Anemones from the garden and worked on an eco dyed page in my junk journal.

Susanne van @mitkrearum toonde hoe je simpele bloemen tekent, geïnspireerd op echte bloemen uit de natuur. Ik plukte een paar herfstanemonen uit de tuin en werkte op een pagina in mijn junk journal waar al een eco print op stond.

The page was folded out of wrapping paper from a flower bouquet, for sure a challenging surface to draw on and to put watercolors on :)

Ik vouwde de pagina van dun papier dat rond een bloemenboeket zat, zonder twijfel een uitdagende ondergrond om op te tekenen en te schilderen met aquarelverf :)

In my opinion the flowers match well with the gel print on the left page. I'm always happy if both pages from a spread do look cohesive.

De bloemen passen goed bij de gel print op de linker pagina. Ik ben altijd blij als beide pagina's van een spread een beetje met elkaar matchen.

No comments:

Post a Comment

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!