2017-07-12

Inspiration Wednesday 2017 #7

This Inspiration Wednesday lesson was about painting with limited colors. I only worked with dark blue, dark brown and white paint.

Deze Inspiration Wednesday les ging over het leren schilderen met een beperkt aantal kleuren. En dan nog wel donkerblauw, bruin en wit.

Quite a challenge for me. I sketched a vase and tried to add value to the spread by adding dark and light colors. Not as easy as it might look.

Niet meteen mijn favoriete kleuren. Deze spread was voor mij dan ook een hele uitdaging. Vaasje geschetst en diepte proberen aan te brengen door te werken met lichte en donkere kleuren. Niet makkelijk.

Donna paints a flower within 5 seconds, a pleasure to watch.

Donna zet 5 penseelstreken en ze heeft een bloem. Zoiets bewonder ik mateloos .

I had to make a loose painting but I couldn't resist adding some details with a white pen.

Het was de bedoeling om niet te gedetailleerd te werken maar ik kon het toch niet laten om mijn witte pennetje uit te halen :)

While turning the inclusions, you see another flower composition each time.

 Terwijl je de kleine pagina's draait zie je telkens een andere bloem in het vaasje.

And again. That's why inclusions are fun to work with, lots of possibilities.

En nog een keer. Dat is het leuke van die tussenpagina's, er is veel mee mogelijk.

Golden Fluid Acrylics: Titanium White, Paynes Gray, Raw Umber


11 comments:

  1. Wauw, wat knap zeg, zo mooi gedaan! En wat een leuk idee, met die tussenpagina, iedere keer een andere bloem. En dat witte pennetje...laat dat maar niet achterwege, ik vind het gaaf zo!!

    ReplyDelete
  2. Prachtig! En dat met donkerblauw, bruin en wit. Die tussenpagina met elke keer een andere bloem in de vaas is echt een vondst. Super leuk. Witte pennetje moet je erin houden, zo is het toch nog een Anneke-kaartje.

    ReplyDelete
  3. Echt heel mooi! De kleuren zijn prachtig. En dat kleine flapje met verschillende bloemen is echt heel tof!
    Groetjes, Nele

    ReplyDelete
  4. Wat is dit mooi Anneke! Zeker in deze kleuren! Groetjes, Gerrina

    ReplyDelete
  5. Wauw, dit is prachtig gedaan, met die beperkte kleuren, een echt kunstwerk ! En die verschillende bloemen, wat een tof idee ! Groetjes, Enny

    ReplyDelete
  6. Een beetje uit je "comfort zone" zeg je, maar ik vind het prachtig ! Doe vooral zo verder !

    ReplyDelete
  7. Het is je toch gelukt met deze kleuren ! En leuk de verwisselbare bloemen !

    ReplyDelete
  8. Wat leuk is dit en mooi hoor die kleuren zo apart voor jou!
    groetjes Marja

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!