2016-02-10

Homemade Art Journal

Voor mijn lesjes van Inspiration Wednesday 2016 maakte ik een art journal. Donna Downey werkt meestal in deze soort boeken. Ze verkoopt ze in haar webshop maar ze heeft ook een video in de aanbieding waarin ze de werkbeschrijving toont. Ik volgde de instructies in de video en kwam tot dit resultaat.

For the Inspiration Wednesday 2016 lessons I made a journal myself. Donna Downey usually works in this kind of journals. She sells them in her shop but she also has a how to video. I followed the instructions in the video to make this book.

 De kaft stikte ik van 2 lapjes stof. Daarna bevestigde ik drie ringen in de rug.

I used two pieces of fabric to machine stitch a cover and attached three grommets into the spine.

De binnenkant voerde ik met linnen.

For the inside I used linen fabric.

Papier in twee gevouwen en over twee katernen verdeeld.

I folded paper in two and nested it into each other to create signatures.

De sluiting bestaat uit een grote knoop en een elastiek. Het elastiek wat ruim gemeten want uit ervaring weet ik dat dit een dik boek gaat worden :) 

For the closure I used a piece of elastic cording and a large button. I made the elastic loop big enough, it will be able to hold all the filled pages without a problem :)

Witte pagina's afgewisseld met kleinere repen gedessineerd papier...

I alternated white pages and inclusions.

...en labels.

For the inclusions I used patterned paper and large tags.

De katernen aan de kaft vastgemaakt met lint.
Nu kan ik echt van start gaan met de Inspiration Wednesday 2016 lesjes :)

I attached the signatures to the cover with pink ribbon.
Now I'm ready to start my Inspiration Wednesday 2016 lessons :)

12 comments:

  1. Wat mooi...zo'n eigengemaakt boek, helemaal naar eigen smaak. Ik ben ook erg benieuwd wat er in gaat komen...

    ReplyDelete
  2. Dat ziet er prachtig uit! Bij het pakken begint de inspiratie vast al te borrelen! Veel plezier met de lessen! Groetjes, Gerrina

    ReplyDelete
  3. Prachtig zeg, dit zelfgemaakte boek! Slim om bij de sluiting al rekening te houden met een 'dikke vulling'. Ben heel benieuwd naar wat er allemaal in gaat komen.

    ReplyDelete
  4. De buitenkant is al super, ben benieuwd hoe hij straks gevuld gaat worden

    ReplyDelete
  5. Echt heel mooi geworden! 't Is te hopen dat die mooie buitenkant niet teveel te lijden krijgt als je met verf aan de slag gaat in je boek.

    ReplyDelete
  6. Krijg er helemaal de kriebels van, ik wil ook METEEN zo'n boekje maken.
    Mooi stofje heb je gebruikt, ben heel benieuwd hoe het er verder uit gaat zien, als je het gaat vullen.

    ReplyDelete
  7. Wat een leuk boekje is dit geworden Anneke, veel leuker dan een kant en klaar exemplaar kopen. Leuk om de bladzijden af te wisselen met die stukjes designpapier, dit gaat super worden om in te werken en daarna nog lang te koesteren denk ik.
    Lieve groetjes Miranda

    ReplyDelete
  8. Wat mooi!!! Ik ben ook al benieuwd naar de invulling :-D

    ReplyDelete
  9. Wat een plaatje...nu veel plezier met de 2016 lessen op woensdag !

    ReplyDelete
  10. wat een mooi boekje geworden. Ja nu maar afwachten hoe het gevuld gaat worden spannend.

    ReplyDelete
  11. Wat een prachtig boekje Anneke, ben benieuwd naar de wat de inhoudt brengt!!

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!