2014-07-18

Woven Codex

Een klein boekje gemaakt, helemaal in viooltjes thema.
6 x 6 cm

I finally had some time to make a book. Theme of this booklet: violets.
2 2/5 x 2 2/5"

Twee gedroogde viooltjes op de kaft geplakt.

Decorated the cover with two dried violets.

13 katernen

13 signatures

De katernen zijn gemaakt van bedrukt vellum.

Used vellum for the signatures.

Gekozen voor een geweven binding uit het boek '100+ Bindings' van Alisa Golden.
Ik zag onlangs bij Dymphie zo'n boekje, vandaar het idee.

It concerns a woven book, a structure that is described in Alisa Golden's book '100+Bindings'.
A while ago Dymphie made a book like this. Her beautiful book inspired me.

Er komt geen lijm of draad aan te pas. Ik gebruikte 2 stroken paars papier met linnenstructuur voor de weving.

This book involves no thread, just 2 strips of paper. I used firm purple paper with a linen structure for the weaving.

In elke katern zit in het midden een kaart waar ik viooltjes op stempelde in verschillende kleuren Distress Inkt. Via deze kaarten wordt er geweven, ze houden de katernen bij elkaar.

A card in each centerfold anchers each signature. I stamped violets on these cards, used several colors of Distress Ink.

De gevouwen kaft is niet vastgemaakt. Deze schuift gewoon over het boekje en de flappen worden om de eerste en laatste pagina gevouwen.

The folded cover can quickly be 'attached' by slipping the book block into the folded cover and wrapping the flaps over the first and last pages.

Eigenlijk heeft dit boekje niet echt een kaft nodig :)

In fact this book doesn't need a cover :)

Stamp: Darkroom Door 'Carved Flowers'

18 comments:

  1. Ik kom superlatievn tekort: mooi, schattig, lief, knap gemaakt, enz.enz.
    Kortom een lust voor het oog.
    groetjes, Leonie

    ReplyDelete
  2. Een prachtig boekje, supermooi met die viooltjes !! Groetjes Enny

    ReplyDelete
  3. Dit is fantastisch mooi geworden. Het viooltjes thema perfect uitgewerkt, prachtig!
    Dank voor de link ❤︎❤︎

    ReplyDelete
  4. Wat een prachtig boekje weer! Ik denk dat ik de binding snap :) Wat niet wil zeggen dat het me zou lukken om zo'n mooi boekje te weven. Leuk thema, en alles weer tof in beeld gebracht.

    ReplyDelete
  5. Wat een juweel is dit weer, Anneke!

    ReplyDelete
  6. Een geniet-boekje! Viooltjes, zo'n lieve dankbare bloemetjes die jij op een heel originele manier hebt verpakt in een boekje met bijzondere kleuren. Schitterende weergave via jouw super fotografie!!!

    ReplyDelete
  7. Wauw, dat ziet er mooi uit! Dat zal een hele klus geweest zijn....
    Groetjes,
    José

    ReplyDelete
  8. Heel erg mooi. Ook hoe jij hem in de schaal op de foto hebt gezet.
    Groetjes Anneke.

    ReplyDelete
  9. Wat een gaaf boekje!! Mooie binding (ga ik me eens in verdiepen:)) en geweldig vastgelegd!!

    ReplyDelete
  10. WOW, this booklet looks simply beautiful!

    ReplyDelete
  11. Wat een mooie ieniemienie! Fijn weekend verder, Gerrina

    ReplyDelete
  12. Dit is gewoon pràchtig!! Schitterend kleur!! En wat heb je het mooi afgewerkt met die gedroogde viooltjes!

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!