2013-11-17

Embossing Resist

Deze kerstkaartjes zijn gebaseerd op een serie labels die ik vorig jaar maakte...

For these Christmas cards I was inspired by a set of tags I've made last year.

 ...en nu een eigen leven zijn gaan leiden op Pinterest :)

They are very popular on Pinterest nowadays :)

Eerst onderaan de kaart een strook afgeplakt met een gescheurd post-it briefje.

Masked a strip at the bottom of the card with a post-it note first.

 De rendieren/bomen geëmbossed met WOW embossingpoeder 'Opaque Bright White'.

Heat embossed the reindeer/trees with WOW embossing powder 'Opaque Bright White'.

Daarna de achtergrond gekleurd met verschillende kleuren Distress Inkt en een sponsje.

Colored the background with Distress Ink and a foam pad.

Als laatste nog een achtergrondstempel afgedrukt, ook met Distress Inkt.

Overstamped it with a background stamp and Distress Ink.

Daar waar de witte embossinglaag is kan alle inkt weer weggeveegd worden.

The embossing works as a resist for the Distress Ink.

All Stamps Darkroom Door:
Christmas Reindeer
Stitched Christmas
Star Background Stamp
Polka Dots Background Stamp

23 comments:

  1. En wat zijn ze weer adembenemend mooi!

    ReplyDelete
  2. Wauw, geweldig! De kleuren ook weer... prachtig! Ik zie je tag-serie nu voor het eerst, maar ik snap wel dat die een hit zijn op Pinterest - ook al zo mooi!!

    ReplyDelete
  3. zo supergaaf! ik ben dol op jou kaartjes!

    ReplyDelete
  4. Dat de labels op pinterest in trek zijn geloof ik wel! Ze zijn super. En ook de kaart uitvoering vind ik erg mooi!
    Groetjes Debby

    ReplyDelete
  5. Tja, deze schoonheden zullen zeker ook weer een eigen leven gaan leiden op Pinterest! Zo mooi!!!

    ReplyDelete
  6. Ik blijf ze echt geweldig vinden. Persoonlijk vind ik ze (en de labels ook) één van de mooiste kerstkaarten in heel blogland!

    ReplyDelete
  7. Jij bent gewoon een top inspiratie bron, Anneke!
    Telkens en telkens weer verbaas ik mij over jouw creativiteit.

    ReplyDelete
  8. Leuk idee!
    Dat ga ik ook eens doen.

    Groetjes, Ann

    ReplyDelete
  9. gaaf zeg, mooie kerstkaartjes, ga ik onthouden.

    groetjes jolande

    ReplyDelete
  10. Deze kaartenset wordt een geduchte concurent voor je labels op Pinterest :) Weer heel mooi!

    ReplyDelete
  11. Het ziet er zo simpel ( en leuk! ) uit; ik ga het ook maar eens proberen, En dat je jezelf flink tegenkomt op Pinterest is een verdiend compliment!

    ReplyDelete
  12. What a lot of amazing christmas cards and tag. Love the simple clear look, that is such an aexpressive effect.
    Great results!
    Wish you a wonderful new week,
    lieve Groetjes Anja (the only two words I know in your language)

    ReplyDelete
  13. mmmmooooi meid, fleurig ook.
    Hoe kreeg jij eigenlijk die pinknop bij je werk?

    ReplyDelete
  14. 130 keer gepind !!!! Als dat geen compliment is voor jouw werk.
    De kaarten zijn net als de tags héééél mooi en zullen weer velen inspireren.

    ReplyDelete
  15. Wat een prachtige collectie kerstkaarten heb je onderhand aangelegd, ook dit zijn weer plaatjes!!

    ReplyDelete
  16. Wat zijn ze mooi, die kaartjes en oja die labels zijn ook al weer een jaar geleden.

    ReplyDelete
  17. Geweldige serie!
    Groetjes, Ellen

    ReplyDelete
  18. Schitterende kaarten! Ze lijken zo eenvoudig, maar er gaat best wel wat werk in zitten, en het resultaat is zó mooi!
    Groetjes,Shirley

    ReplyDelete
  19. Wow wow wow!! Wat ontzettend mooi!!

    ReplyDelete
  20. Oh Miss Anneke, I remember those gorgeous tags now some gorgeous cards, I looooooooove your creations, thanks for sharing...

    ReplyDelete
  21. WOW!! These are great! Thanks for the details on how to do it.

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!