2012-12-28

Bloopers 2012

Wie denkt dat alles hier van een leien dakje loopt bij het kaarten maken zal ik nu even wakker schudden :) 
Neen dus: de foutjes zijn hier vaak niet te tellen. Ik heb er een paar bij gehouden dit jaar. Hieronder een klein overzichtje.

If you think everything runs without a hitch here while making cards, then it's time to wake you up :)
I often make mistakes and I thought it would be fun to show you some of my 'bloopers' of the past year.

De missers hebben hier vaak iets met stempelen te maken. Stempel omgekeerd afdrukken bijvoorbeeld, dat overkomt mij vaker dan ik zou willen. In één tel is zo'n vogeltje dan geruïneerd...

My mistakes often have to do with stamping. Using the stamp upside down for instance. I ruined this awesome bird in just a second...

Of de stempel na een 'crisp' afdruk laten vallen, op de kaart natuurlijk....

 Or dropping the stamp on the card immediately after making a crisp print....

Het Distress inktkussen 'Weathered Wood' verkeerdelijk nagevuld met het flesje 'Broken China'.  Even het inktkussen afgedrukt op een papiertje om het effect te zien. Mmm, jammer van de 'Weathered Wood' kleur die weg is maar het resultaat heeft wel iets :)

I refilled the Distress Inkpad 'Weathered Wood' wrongly with a 'Broken China' refill bottle. Made a print with the inkpad on a piece of paper to take a look at the effect. Well, it's a pity the 'Weathered Wood' color disappeared but the result isn't that bad after all, is it? :)

Voor deze steampunk kaart wilde ik een 'airship' maken. Iets uit de losse pols getekend en beplakt met washi tape. Toen dat klaar was leek het zo erg op een citroen dat ik maar snel iets anders gezocht heb :)

For this steampunk card I had the intention to make an airship. I drawed some kind of an airship by hand and attatched washi tape on it. It looked so much like a lemon, so I left the idea...

Toen het midden hier bijna uitgekerfd was ging mijn mesje ineens de verkeerde kant op. Oeps, door het hele kader gekerfd. 

While carving away the rubber in the middle of the frame, I managed to carve right into the frame. 

Van de nood een deugd gemaakt en er dan maar een distressed kader van gemaakt.

Instead of trowing the whole thing away I continued and made a distressed frame.

Het daarna nog eens netjes overgedaan.

I finally carved a nice version too.

Toen deze kaart klaar was.....

By the time this card was ready.....

....had ik zo'n berg probeersels klaar.

....I had collected a bunch of scraps/trials.

En waarom is er nu zo'n gekleurd randje aan de achterkant van dit boekje?

And why on earth is there a strip of green paper at the back of this book?

Juist ja, om fout gemaakte gaatjes weg te stoppen.
Foutjes creatief oplossen is ook een kunst, toch? :)

Well, the strip had to cover the wrongly punched holes.
Solving mistakes in a creative way is an art too, isn't it? :)



45 comments:

  1. Ja ik ken dat gepruts,soms lukt het goed de eerste keer maar der zijn van die dagen dat je beter alles opzij legt en de volgende dag terug begint,niet???

    Groetjes
    maria

    ReplyDelete
  2. ha, ik ben dol op jaaroverzichten, heerlijke samenvatting van 2012, Anneke. En eigenlijk vind ik het aantal bloopers nog wel meevallen hoor, niet eens 1 per maand ;)
    Proficiat met de creatieve oplossingen die je steeds vindt, dat is nog het leukst aan deze post, dat je er alrijd weer een (nog) mooiere draai aan weet te geven!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Had ik alles trouw bijgehouden, gefotografeerd... ik had een boek kunnen vullen :)

      Delete
  3. Hi hi.......
    Best leuk om hier een soort "jaaroverzicht" van te maken.
    Het meeste is heel herkenbaar!!
    Groetjes, Daphne

    ReplyDelete
  4. Ha! Je blundert wel es;)
    En dan van de nood een deugd maken hè.. nou, zo komen bijna alle werkstukken bij mij tot stand! Ik vind het heel eerlijk van je..maar toch vind ik nog steeds dat jij heel mooi, secuur en netjes werkt hoor! (zelfs het bergje probeersels is nog een plaatje op zich!)

    ReplyDelete
  5. heel herkenbaar!
    fijn om te lezen!
    Ben ik toch niet de enige!!en het gebeurt altijd met die ene kaart waar het nou net NIET mee moet gebeuren!!!
    Ik betrap me er ook op dat ik zulke fouten maak als de hele tafel(200X90CM)vol ligt met van alles en nog wat en ik op een stukje van 30x20 cm zit te werken!!!
    groetjes,
    Jacqueline

    ReplyDelete
  6. Hihihi, zwaar herkenbaar, vooral op de kop stempelen en iets op mn werk laten kletteren of met mn beïnkte vingers.. Ik denk meestal maar dat het een troost is voor anderen dat het niet allemaal perfect is ☺☺ (of soms zelfs ver van dat!)

    ReplyDelete
  7. Je kunt er wel een boekje van maken. Fijn weekend en alvast een heel mooi nieuwjaar met veel creativiteit en gezondheid XXX

    ReplyDelete
  8. Haha, wat leuk dit! Bij mij betekent een foutje meestal: slopen en opnieuw! Te gek dat jij je foutjes laat zien. Sommige foutjes vallen nauwelijks op. En eigenlijk horen die foutjes ook bij handgemaakt werk, toch?

    Liefs Sanne

    ReplyDelete
  9. Wat ben ik blij dat dit mij niet alleen overkomt!
    Leuke post! En creatief oplossen... Dat is de kunst :-D

    ReplyDelete
  10. Als Tim dit leest heeft ie weer inspiratie voor een hele reeks nieuwe inkten :)
    In dat bergje probeersels zie ik veel mooie achtergrondjes, die liggen gewoon op het juiste moment te wachten.

    Om maar te zeggen dat het bij mij ook vaak mis loopt. Maar je hebt het allemaal mooi opgelost! Heel creatief! Leuk dat je dat allemaal toont.

    ReplyDelete
  11. Leuk onderwerp ! Meestal kom je toch tot de mooiste creaties door te proberen en ook door te laten mislukken.

    ReplyDelete
  12. Heel herkenbaar Anneke :0) Ben dus niet de enige!!

    ReplyDelete
  13. Allemaal creatieve oplossingen. Jammer dat de overheid hier anders over denkt. Ze zouden meer beroep moeten doen op creatievelingen, dan ben ik benieuwd wat voor oplossingen er naar boven zullen komen!

    ReplyDelete
  14. Haha wat een geweldige lijst! Herkenbaar, op het moment vind ik het niet leuk als dingen niet gaan zoals ik wil, en de manier die jij gebruikt, door er gewoon een foto van te maken, dat geeft de mislukking zin, zeg maar! Goeie tip!
    Groet, Wanda

    ReplyDelete
  15. Hahaha wat herkenbaar en heerlik om te zien en lezen Anneke.. Ik denk dat iedere stempelaar zoiets wel eens overkomt.. mij in ieder geval ook vaker dan me lief is.. ;) maar soms lvert zo'n blunder wel tot nog mooiere creaties dan het oorspronkelijke idee. Je hebt er een erg leuke blogpost van gemaakt en ik denk dat deze post een steuntje in de rug is voor mensen die denken dat het alleen hen zoiets overkomt.. ;)

    liefs Dianne

    ReplyDelete
  16. Ik heb hier echt van genoten om dit berichtje te lezen, heel herkenbaar allemaal en wat heb je het onderhoudend omschreven en op de foto gezet en toch ook vaak weer een oplossing bedacht!

    ReplyDelete
  17. HaHa....en zo leveren je bloopers nog een prachtige blogpost!!!
    Leuk hoe je het op de foto hebt gezet.....en natuurlijk ook voor mij heeeeeel herkenbaar!

    ReplyDelete
  18. Anneke, dat zijn geen fouten maar mogelijkheden! Toch?! ;-D

    ReplyDelete
  19. Geweldig, deze serie bloopers! Over het algemeen weet jij je foutjes toch aardig creatief op te lossen. Het is trouwens ook wel fijn om te zien dat die mooie kaartjes van jou niet in één keer ontstaan ;) Dat geeft weer moed.
    Groetjes, Ellen

    ReplyDelete
  20. plezant om te zien ;-)
    & inderdaad, foutjes creatief oplossen dat doen we allemaal wel s zenne ;-)
    liefs, mimi xxx

    ReplyDelete
  21. Wat een super leuke post Anneke, ben blij om te zien dat ik niet de enige ben die af en toe bloopt :) maar jij weet het wel heel creatief op te lossen!!

    ReplyDelete
  22. Leuke post! Ben ik blij dat het niet alleen mij overkomt. Maar je weet er toch steeds weer iets leuks uit te halen. Bedankt ;-)

    ReplyDelete
  23. Alleen jij komt op het idee om een 'blooperblogbericht' te maken; heerlijk om te lezen!!! Godelieve ziet er waarschijnlijk al tal van restkaartjes in om haar zondagen mee te vullen :)

    ReplyDelete
  24. Het getuigt juist van creativiteit wanneer je van deze bloopers weer de mooiste oplossingen weet te bedenken! En dat is gelukt, daar leren wij weer van! Vooral die stempel op kop is een o-ja-momentje, overkomt mij ook meer dan eens...
    Groetjes Joyce

    ReplyDelete
  25. Geweldige post! Zo herkenbaar! Vooral je stempel laten vallen op een net heel goed gelukte afdruk...

    ReplyDelete
  26. Geweldig zo'n post!! En wel heel herkenbaar hoor. Vooral een stempel op de kop plaatsen.. of een stempel die na het afdrukken uit je hand valt en precies op de kaart natuurlijk.. Je hebt het allemaal weer heel creatief opgelost!

    Fijn weekend!

    Groetjes Judith

    ReplyDelete
  27. Haha, ik zie maar weinig foutjes, want je herstelt alles goed ;))) oke, die stempel die valt, die telt! ;)) leuk om dit alles te zien.

    ReplyDelete
  28. Die kaart met de kevers was wel een hele mooie. Was de probeersels zeker waard. En daar kan je zeker nog wel eens iets mee maken. Uit proberen en fouten maken leert men veel.. Leuk om ze eens te mogen zien. En je hebt bijna alles perfect opgelost...

    Groetjes,
    Jeanine

    ReplyDelete
  29. I think that we all have the same experiences.. I told my husband half an hour ago, that for me it´s a profound mystery ..why I spend hours with makeing a projekt..and then , when I want to put away my stuff.. I desice to arrange the scraps.. and what shall I say? My best cards and projects than are born in a few minutes!
    THAT LIFE!

    I take this now as a gift from my muse and don´t worry about making mistakes any longer!

    HAVE A GOOD NEW YEAR DEAR ANNEKE!

    wonderful MISTAKE-PROJEKTS! The card with the beatles I like best!

    ReplyDelete
  30. Oooh leuk dit ! Goed om te zien dat ik niet de enige ben, waarbij niet alles in één keer goed gaat. Wel leuk om hier ook foto's van te maken. Ik zal er eens aan denken als er weer eens iets mis gaat.
    Groetjes Berdien

    ReplyDelete
  31. Wat heb jij een ongelooflijk inspirerende blog zeg !! Heb hier al héél wat leuks gezien !!! Zelf heb ik er nog nooit aan gedacht om ook foto's te maken van bloopers, iets om aan te denken als er weer eens iets fout loopt bij me (wat vrij vaak gebeurt hihi). Door jouw creativiteit en spitsvondigheid weet je het project meestal wel nog prima te redden... SUPER !!
    Groetjes en liefs, Connie

    ReplyDelete
  32. wat goed om eens te laten zien wat er zoal fout gaat... 't lijkt soms
    zo makkelijk maar wij weten allemaal wel beter!!

    groetjes Ida

    ReplyDelete
  33. Hier kan ik echt van genieten, Anneke! Geen leedvermaak maar gedeelde smart...

    ReplyDelete
  34. What a fun post...you had me laughing. Wishing you a very good start to the new year....and of course another year filled with lots of art!

    ReplyDelete
  35. Geweldig Anneke, dat je dit met ons deelt! Ik vind jouw blog en kaarten er altijd zo perfect uitzien, fijn dat jij ook wel eens een blooper hebt!

    Fijne jaarwisseling en alvast een creatief 2013 gewenst!

    Groetjes,
    Marit

    ReplyDelete
  36. Heerkijk en eerlijk!! Hardstikke leuk en leerzaam om dit van jou te zien, zodat ik niet al te snel moet gaan twijfelen aan mezelf.
    Dankjewel voor deze mooie les.
    Groetjes Gery

    ReplyDelete
  37. pfff gelukkig,jij hebt er ook af en toe last van! haha

    ReplyDelete
  38. wat een leuke blogpost! mooi overzicht van foutjes ;)

    ReplyDelete
  39. Ha ha, er is dus hoop voor ons?! Ik gooi een foutje ook nooit weg. Het is soms best te gebruiken voor iets anders. Leuk dat je ons dit hebt laten zien.

    Gr. GZ

    ReplyDelete
  40. HA HA HA!!! Wat een ontzettend leuke blogpost!
    En wat het allerleukste is, is dat het niet alleen ons sukkels overkomt, ik spreek met sukkels dan over mezelf hè voordat iemand zich aangesproken voelt, maar dat het ook jou overkomt. Voor jou niet leuk op dat moment, maar voor ons wel heel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn!
    Maar toch, als ik dan jouw bloopers bekijk .... tja, de gevallen stempel, wie herkent het niet, die kun je inderdaad wel afvoeren, had ik ook gedaan.
    Het citroenen spaceship, hm, daar zou ik ook mijn bedenkingen bij hebben gehad.
    Maar verder vind ik toch dat je de bloopers heel aardig hebt opgelost tot een zeer acceptabele oplossing, die eigenlijk helemaal niet te zien is als je het niet weet.
    En de vogel, dat is gewoon een heel aparte vogel, behoort tot een ander ras .....
    Had je bij je stempelcarving uitschieter ook pleisters nodig? Ik zit bij mijn eerste pogingen en na les 1 toch wel met diverse pleisters. Je hebt je stempeluitschieter heel mooi opgelost!
    Dank voor deze leuke blogpost!
    Fijne jaarwisseling!
    Groetjes van Yvon

    ReplyDelete
  41. Heerlijk om te lezen dat zulke dingen ons (gelukkig?) allemaal overkomt! Heerlijk (meestel dan toch) vind ik het om toch een creatieve oplossing te bedenken. Want voor ik toch iets ga weggooien.... Groetjes, Gerrina

    ReplyDelete
  42. Dit is echt een geweldig berichtje en zooooooooo vreselijk herkenbaar. De eindresultaten zijn steeds weer prachtig, en niemand die dan nog erg heeft in de foutjes.

    ReplyDelete
  43. Hihi grappig om te lezen dit!
    Heb zelf ook wel es zo'n misser, maar ja dat houd je creatief :)

    groetjes


    vera

    ReplyDelete
  44. Weet je, Anneke, zelfs van jouw bloopers geniet ik. Zoo leuk. Het getuigt zeker van creativiteit om de foutjes op te kunnen lossen.

    Een gezond en vrolijk 2013 voor jou en je gezin!
    Groetjes van Judith

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!