2010-08-23

Antiquated Stamps

Deze 2 PSX stempels onlangs opgediept uit mijn stempelberg. Het waren de eerste die ik ooit kocht (rond 1991). Ik kan nu niet meer begrijpen wat ik er toen mooi aan vond. Er was toen veel minder keuze in stempels dan tegenwoordig, ik hoop dat dit kan tellen als "verzachtende omstandigheid" :)
Kan me ook niet herinneren dat ik er veel kaarten mee gemaakt heb. Er moest vooral veel aan de stempelafdrukken ingekleurd worden om er iets van te maken, weet ik nog. Ik vond er toen niet veel aan, aan dat stempelen. 
Alhoewel, mijn oude kerststempels van PSX vind ik nog altijd mooi. Het stempelvirus kwam in die tijd één keer per jaar opzetten, zo rond Kerstmis :) 
Vele jaren later (2004) kocht ik een paar 'Hero Arts' bloemen, dat was de echte start van mijn "stempelcarrière"..

 I discovered these 2 PSX stamps in my stamp supplies recently. These are the first stamps I ever bought (ca 1991). I don't understand at all now, why I liked these. There was not a lot of choice in stamps at that time being, hope this is an extenuation :)
I can't remember I made a decent card with the stamps, the prints needed a lot of coloring to make something nice of it. I wasn't so fond of stamping at that time. However, I still do like my old PSX Christmas stamps. In that period, the stamping virus came along once in a year, at Christmas time :) 
Many years later (2004) I bought some 'Hero Arts' flowers, that was the real start of my 'stamping career'..  

10 comments:

  1. Wat leuk om deze stempels te zien, ben ook wel nieuwsgierig naar je 'berg'!

    ReplyDelete
  2. Grappig om te zien wat je keuze toen was ;o)
    Ik ben wel blij dat je nu het hele jaar door besmet bent met het stempelvirus en het blogvirus uiteraard.
    Groetjes Nora

    ReplyDelete
  3. Misschien, als je het als antiek verkoopt, krijg je er ook nog wat voor... HAHA

    ReplyDelete
  4. Leuk dat je die nog bewaard hebt.
    Trends zijn er duidelijk ook in de stempelwereld.
    Toen ik wist waar ik aan Hero Arts stempels kon geraken groeide mijn verzameling snel :)

    ReplyDelete
  5. Denk dat iedereen wel stempels heeft liggen, die je nu niet meer zou kopen.
    Wie weet komen ze nog een keer in de mode ;-)

    ReplyDelete
  6. Wat een leuk stukje op je blog, heel herkenbaar ook:) Het leuke met stempels vind ik dat je zoveel verschillende stijlen hebt, wie weet komt er wel weer een techniek of zo waar je deze antieke stempels perfect voor kunt gebruiken. De stempel met het hekje is in ieder geval perfect te gebruiken bij Magnoliastempels en hé bij Lisa's Altered Art plaatjes! haha ja ik zou er wel raad mee weten. Maar die prachtige deftige "blumenstrauss" hmm misschien voor een oudoudoudtante en dan mooi in diverse kleuren bruin. Haha mn creatieve brein werkt op volle toeren en dat op de vroege ochtend!

    ReplyDelete
  7. leuk he de dingen die je tegen komt als je in "de oude doos" gaat zoeken!!
    Toch zijn ze wel mooi hoor.En het is natuurlijk elke keer iets anders he...
    Fijne dag,Jolanda

    ReplyDelete
  8. Isn´t it interesting how over the years our taste in stamps changes drastically:) You should actually make something with these stamps now...compared to what you did back in the 90´s...it would probably be interesting. I will have to go through my drawers and search for my very FIRST few stamps...that is a good idea:)

    ReplyDelete
  9. hee ik lig achter :)) ja dat ken ik, je kopt stempels en denkt later, ehhhhhhhhhhhhh??? :)) maare, dat hekje is toch vast nog te gebruiken?? grusse van mie, Janine

    ReplyDelete

Dankjewel voor je bezoekje en je reactie, ik ben er heel blij mee!

Thank you for your visit and your comment, love it!